آخرین خبر از افتتاح متروی اهواز

خورنا سیاحی افزود: فاز اول مترو از سه راه فرودگاه تا مصلی را شامل می‌شود و طول آن ۶٫۷ کیلومتر است که با افتتاح آن مردم به طور ملموس وجود قطار شهری را حس خواهند کرد و متوجه می‌شوند اعتباراتی که هزینه شده نتیجه‌بخش بوده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: آبان‌ماه سال ۹۴ فاز اول مترو شهر اهواز به بهره‌برداری و افتتاح می‌رسد.

احمد سیاحی در حاشیه نشست خبری دولت پاسخگو و اصحاب رسانه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: برای قطار شهری اهواز دو فاز تعریف کرده‌ایم که با جدیت سعی در به سرانجام رساندن مرحله اول داریم و در عین ‌حال کل طرح را هم به شکل جدی پیگیری اساسی می‌کنیم.

وی افزود: فاز اول مترو از سه راه فرودگاه تا مصلی را شامل می‌شود و طول آن ۶٫۷ کیلومتر است که با افتتاح آن مردم به طور ملموس وجود قطار شهری را حس خواهند کرد و متوجه می‌شوند اعتباراتی که هزینه شده نتیجه‌بخش بوده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان درباره فاینانس مترو گفت: برای این کار مشاور اخذ کرده که هم نحوه تأمین فاینانسور هم بانک عامل هم بازگشایی اف.سی را به ما مشاوره دهد، همه مواردی که ذکر کردم در حال پیگیری است.

سیاحی تأکید کرد: همه تلاشمان را روی اتمام مرحله اول گذاشته‌ایم اما همزمان با آن ادامه کار را هم دنبال می‌کنیم طوری که اکنون روند انجام کار از ایستگاه سلمان فارسی گذشته و به رودخانه کارون رسیده که از آنجا هم باید بگذرد و به میدان دانشگاه برسد و پس از آن به سمت پیچ گلستان، فرهنگ‌شهر و در نهایت بقایی هدایت خواهد شد.