رئیس جمهور: حمله اوباش به مطهری نشان از برنامه ریزی جدید افراطیون منحرف و منفور است/ مسوولین امنیتی استان فارس که تقصیر داشته اند، تحت تعقیب قانون قرار گیرند

خورنا حسن روحانی رییس جمهور در واکنش به حمله علی مطهری در شیراز در متنی خطاب به وزرای کشور و اطلاعات رئیس جمهور از این دو وزارتخانه خواست به صورت فوری “عوامل شرور، ناقض قانون و دشمن شاد کن و همچنین نیروهای حامی و آمر پشت پرده شناسایی و جهت اجرای عدالت به قوه قضاییه سپرده شوند. ضمنا مسوولین امنیتی استان که در این ماجرا قصور یا تقصیر داشته اند، تحت تعقیب قانون قرار گیرند.”

به گزارش عصرایران، رئیس جمهور همچنین عوامل حمله به  مطهری را “اوباش” توصیف کرد و این اقدام را نشانه ای از ” برنامه ریزی جدید افراطیون منحرف و منفور علیه امنیت، آزادی، اخلاق محمدی و فرهنگ اسلامی” دانست که “برای ملت بزرگ ایران و دولت خدمتگزار قابل تحمل نمی باشد.”

متن کامل دستور رئیس جمهور خطاب به وزرای کشور و اطلاعات به این شرح است:

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای علوی
وزیر محترم اطلاعات

سلام علیکم

نامه مورخ ۱۳۹۳٫۱۲٫۲۰ جناب آقای مطهری، نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ضمیمه آن “در خصوص لغو برنامه سخنرانی ایشان در شیراز به دنبال حمله عده ای به نامبرده”، (تصویر پیوست) به استحضار ریاست محترم جمهوری رسید، پی نوشت فرمودند:

“گزارش پیوست از طرف جناب آقای دکتر علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در دلسوزی، آزادی بیان و دفاع از منافع و مصالح کشور، یکی از نمایندگان نمونه و مورد علاقه و حمایت شدید مردم است؛ و ماجرای حمله به ایشان توسط اوباش آن هم در شهر شیراز که شهر ادب و فرهنگ و تمدن است، تکان دهنده و مایه تاسف شدید اینجانب گردید. این ماجرا نشان از برنامه ریزی جدید  افراطیون منحرف و منفور علیه امنیت، آزادی، اخلاق محمدی و فرهنگ اسلامی است که برای ملت بزرگ ایران و دولت خدمتگزار قابل تحمل نمی باشد. فورا دستور دهید هر دو وزارتخانه فورا عوامل شرور، ناقض قانون و دشمن شاد کن و همچنین نیروهای حامی و آمر پشت پرده شناسایی و جهت اجرای عدالت به قوه قضاییه سپرده شوند. ضمنا مسوولین امنیتی استان که در این ماجرا قصور یا تقصیر داشته اند، تحت تعقیب قانون قرار گیرند. هر چه سریعتر گزارش امر به اینجانب و هیات وزیران ارائه گردد.”

رونوشت این نامه نیز برای امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز ارسال شده است.

 

واکنش وزارت کشور

به گزارش عصرایران، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: رئیس جمهور امروز به آقای رحمانی فضلی دستور داد موضوع تعرض ، اهانت و ضرب و شتم آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شیرازی را فوری رسیدگی و نتیجه را اعلام کند.

وی افزود: در پی این دستور وزیر کشور نیز امروز کمیته ای را به مسئولیت سردار ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با عضویت سردار موذنیان مشاور وزیر کشور و رئیس دفتر جانشین فرماندهی معظم کل قوا در نیروی انتظامی و سامانی رئیس بازرسی و ارزیابی عملکرد این وزارتخانه برای پیگیری موضوع تشکیل داد.

امیری گفت: وزیر کشور اعضای این کمیته را موظف کرد که امروز با سفر به شیراز درباره حادثه اخیر تحقیق و با بهره گیری از اطلاعات مسئولان محلی ؛ عاملان ، آمران و مباشران حادثه را شناسایی کنند و در اجرای دستور رئیس جمهور قاصران یا مقصران نیز شناسایی شوند و طبق قانون با جدیت با آنان برخورد شود.

قائم مقام وزارت کشور در پایان اظهارداشت: براساس دستور وزیر کشور مقرر شد این کمیته نتیجه تحقیقات را برای استحضار  رئیس جمهور در اسرع وقت اعلام کند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که روز دوشنبه گذشته برای انجام یک سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در فرودگاه شیراز با حمله حدود ۵۰ نفر افراد ناشناس مواجه شد. مهاجمان با استفاده از سنگ و آجر و چوب به  مطهری حمله کردند و باعث زخمی شدن وی شدند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند اقاى ریس جمهور جسارتا شما میبایست واکنش لحظه اى به این قبیل اتفاقات داشته باشید !شما ریس جمهور هستید!نه یک فرد دون در دولت یا حکومت همچنین رهبرى !پدر جان !جسارت نباشه!ولى شما دراین جور وقایع که باعث میگردد دهه ها حتى بیشتر روح وروان جامعه ملتهب ودرگیر گردد واکنش مقتضى میداشتید و با هرچه که در اختیار داشتید این قبیل حرکتها وافکار ورستنگاه هاى انها را در جامعه حذف میکرددید!نه اینکه حلزونى وباکراهت مردم منتظر واکنش حضرتعالى باشند !
  • شهروند الان نیروى انتظامى بلاتکلیف فرمانداران بلاتکلیف استاندارا بلاتکلیف اصلا معلوم نیست مفهوم امنیت چه مصداقى دارد!دادگاه ها هرکس راکه بخواهند با تفسیرى مجرمانه به محاکم میکشانند!وسلایق خود رالباس قانون میپوشانند!امنیت پوشال که به درد انسان نمیخورد رهبر عزیز که تنها جان خودم فدایت باشد این طور که چرخهاى جامعه به روانى نمیگردد!باید حقوق طبیعى والهى را هردو به موازات هم درجامعه پاس داشت! نه اینطور شود که هر مسیولى به واسطه امکانى که از جایگاهش دارد بخواهد هرکارى که دوست دارد بکند و ضمانت انحرافش خودش وخدایش وانتسابش باشد!اینطور که باشد هر مسیولى اگر بخواهد تمام تخلفاتش واثارش را میتواند براى همیشه مخفى نگهدارد!الان توى دادگاهها ملاحظه بفرمایید!درهر ورودى چند مامور با بازرسى بدنى انچنانى وتاکید دیوانه وار درگرفتن موبایل به استقبال مردم میایند در پشت هر میز کارمند باحروف درشت جرم توهین را با استناد به قانون نوشته اند شلاق وشش ماه زندان!اینها همه عدم تکریم هستند!اگر قرا باشد این جو ضد انسانى ترویج شود که فرصتى براى رشد واصلاحات طبیعى براى جامعه نمیماند!بارهاشاهد بوده ام درهمین کریدورهاى دادگاهها قاضى وکارمندانقضات ماموران وظیفه را به جان مردم بى نوا انداخته اند وبا مشت ولگدتا میخوردهاند نثارشان کردهاند!مگر ممکن است مامور هویت خود را صرفا در هویت قاضى خلاصه کند والت محض قضات گردند این که با پرورش شخصیت انسانى مامور منافات دارد!چرا جلوى این فرایندهاى شوم گرفته نشده!ایا این روندها مردم وجامعه رامتملق وجیره خوار بار نمیاورد!