نشست نقد و بررسی تئاتر «ملاقات بانوی سالخورده» برگزار شد +تصاویر

خورنا جلسه نقد و بررسی نمایش ملاقات بانوی سالخورده  علی اصغرشادروان، کارگردان نمایش و رضاکیانی عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران (به عنوان کارشناس و منتقد جلسه ) و جمعی از اهالی تاتر اهواز در تالار آفتاب اهواز برگزار شد .

IMG_4907

در ابتدای این جلسه سیدامبر موسوی به عنوان  مجری برنامه ضمن اشاره به ارتباط میان جانمایه این نمایش با برخی ارزشها و آموزههای دینی حرکت کارگردان و عوامل نمایش را در ارج نهادن به مقوله نقدو بررسی ستود .

IMG_4914

در ادامه علی اصغر شادروان ، نمایشنامه های ملاقات بانوی سالخورده را یک اثر جهانشمول و دارای ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی و روانشناسی قلمداد کرد و اجرای آن را از دغدغه های دیرین خود و در راستای تقویت اجرهای عمومی آثار فاخر در سطح شهر اهواز ذکر کرد.

سپس رضاکیانی ضمن اشاره ای به جهان ذهنی و تفکرات فردریش دورنمات (نویسنده نمایش ) به عنوان یک نویسنده با دغدغه های اجتماعی ، به تحلیل نمایشنامه و سپس نقدو بررسی   رویکرد اجرایی کارگردان پرداخت.

در ادامه جلسه هنرمندان و علاقه مندان حاضر در تالار انتقادات ،  پرسشها و نکاتی پیرامون نمایش را  با کارگردان و منتقد حلسه مطرح کردند  و آنان نیز به پاسخها و موارد لازم را توضیح دادند.

IMG_4917

در انتهای مراسم لوح تقدیری  از سوی رضاعلیجانی  مشاور مدیرعامل سازمان آب و برق در امور روابط عمومی و رسانه ای به رسم یادبود به علی اصغرشادروان  کارگردان نمایش و حشمت الله قاسمی سرپرست گروه اهدا شد .

IMG_4921

 

شایان ذکر است که آخرین اثر علی اصغرشادروان در مقام کارگردان تاتر قبل از این نمایش ، نمایش سربخش در سال ۱۳۷۳ بود . علی اصغرشادروان کارگردان خوزستانی شناخته شده سینمای ایران است که ساخت فیلمهایی نظیر تیرباران ، بحران ، جدال بزرگ ، پاتک و… را در کارنامه هنری خود دارد.

IMG_4927 IMG_4938 IMG_4942 IMG_4946 IMG_4952 IMG_4956 IMG_4966 IMG_4977