در صورت درخواست مطهری٬ کمیسیون امنیت ملی جدی برخورد می‌کند

خورنا مقامات استان فارس اعم از فرماندار ، استاندار و مسئولان در بین رخ دادن این اتفاق دلخراش کجا بودند که نتوانستند چنین کار خودسرانه‌ای را مدیریت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تاسف از حمله نیروهای خودسر به علی مطهری٬ تاکید کرد: مقام‌های استان فارس اعم از فرماندار شیراز، استاندار فارس و دیگر مسئولان هنگام رخ دادن این اتفاق دلخراش کجا بودند که نتوانستند چنین کار خودسرانه‌ای را مدیریت کنند.

احمد شوهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در خصوص حمله نیروهای خودسر به نماینده تهران و آ‌سیب دیدن وی از ناحیه صورت و اینکه به علت مصونیت داشتن نمایندگان٬ از لحاظ قضایی مجلس و سایر دستگاه‌ها چه وظایفی را بر عهده دارند٬ گفت: قطعا اگر این مساله را خود آقای مطهری دنبال کنند٬ می‌توانند از طریق نامه‌ای که به کمیسیون امنیت ملی تحویل می‌دهند٬ این اختیار را به این کمیسیون بدهند تا به صورت جدی به این مساله ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق باید از طریق فرماندهان ناجا و وزیر کشور بررسی شود و نگذاریم تبدیل به یک اپیدمی در سایر استان‌های کشور شود چراکه بسیار خطرناک است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: مقام‌های استان فارس اعم از فرماندار شیراز، استاندار فارس و دیگر مسئولان هنگام رخ دادن این اتفاق دلخراش کجا بودند که نتوانستند چنین کار خودسرانه‌ای را مدیریت کنند.

شوهانی ادامه داد: حفظ نظم و امنیت این شهر از موارد بسیار مهمی است که باعث می‌شود حداقل چنین اتفاقاتی که جلوی چشم مردم پیش آمد٬ تکرار نشود. موضوعی که برای آقای مطهری اتفاق افتاد٬ نشان می‌دهد نیروی انتظامی و مسئولان حفظ امنیت٬ درست به وظیفه خود عمل نکردند.

نماینده ایلام با بیان اینکه مسئولان استان فارس باید پاسخگوی این باشند که چرا نتوانستند با چنین حمله‌ای مقابله کنند٬ خاطرنشان کرد: موضوع بدتری که پیش آمده این است که آقای مطهری پس از رفتن به کلانتری ساعت‌ها به علت تجمع نیروهای خودسر در جلوی درب کلانتری نتوانستند از آنجا خارج شوند. یعنی مشخص است نیروی انتظامی هم نتوانسته کاری کند.

وی با اشاره به اینکه چنین اتفاقی نشان از یک نوع آنارشیسم است٬ اذعان داشت: این نیروهای خودسر مگر تعدادشان چقدر بوده که نیروی انتظامی و کلانتری نتوانسته‌ با آن‌ها برخورد کنند؟ به نظر می‌آید اگر جلوی این جور کار‌ها همین‌جا گرفته نشود٬ ممکن است از سایر استان‌های دیگر سر در بیاورد لذا جلوی چنین افراد و گروه‌هایی  شائبه تشکیلاتی دارند٬ باید گرفته شود.

شوهانی گفت: مسئولان آنجا پاسخگو باشند٬ وزیر کشور نیز در این قضیه به مجلس و افکار عمومی پاسخگو است. هر کدام از نمایندگان بالاخص نماینده‌های فارس می‌توانند طرح سوال کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برای حیثیت کل نظام و استان فرهنگی فارس چنین برخوردهایی پسندیده نیست٬ بیان داشت: آقای مطهری نماینده مجلس است و مصونیت دارد و تنها برای سخنرانی به استان شیراز رفته بود٬ بنابراین قطعا وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند گروهاى خودسر فراقانونى هستند ودر مقابل دولت ومددم پاسخگو نیستند ونیروى انتظامى در طول این تشکیلات قرار دارند وخود نیروى انتظامى این را به درستى میداند که این تشکیلات تنها از نظام دستور میگیرد ولذا در این جور وقایع که یک طرف ان تشکیلات خودسر است به درستى به وظیفه خود که نظاره گرى است میپردازد ودر جات بالاترى از اتفاقات است که نیروى انتظامى حتى نمیتواند انفعال داشته باشد و در انجور حوادث از این تشکیلات دستور میگیرد وقرار است این نیروها به هر صورت شناخته نشوند ومرموز ودر سایه مکان داشته باشند تا زمان نیاز وارد عملیات شوند
  • رضا وقتی نیروی انتظامی و فرمانداری و استانداری خنثی عمل کرده اند یعنی این گروه خودسر پشتشان به مقامات و سازمانهایی فراتر از استانداری - فرمانداری و نیروی انتظامی گرم بوده . تفکر داعشی یعنی همین . یعنی فقط ما درست میگوییم و دیگران گزاف میگوییند آخر همین گروههای خودسر کاردست این کشور و نظام خواهند داد .
    • شهروند اقا رضا خودسر لفظ بامسامحه اى است وگرنه این تشکیلات از رسمى هم رسمى تر است !ولى فعالیت ذاتى این تشکیلات ایجاب میکند که لباس مردم را پوشش خود قرار دهند ویکى از مزیتهاى این روش این است که تا حدودى میتوانند جریان و حرکت واصطلا حا مردم وعدهاى را به خیابان بیاورند!که چند سالى است که این قسنت اخیر کارکردش ضعیف گشته لذا مجبورا چهره شان بیشتر نمایانده میگردد مثل ضرباتى که با دست بر روى اب بزنى و موج ایجاد گردد !الگوى ایجاد این تشکیلات وفلسفه پیدایى این سازمان است !هرچند نتوانسته عملکرد خوبى داشته باشد وتصنعى بودن این جریانها انقدر اشکار است که همیشه از جانب احاد مردم زیر سوال بردن نظام را نتیجه داده!