دادستان استان:

پایان سال آغاز زمین‌خواری در خوزستان است

خورنا رئیس دادگستری خوزستان با بیان اینکه مدیران در سایه همه امور را به دست گرفته‌اند، گفت: در پایان سال که همه ما مرخصی می‌رویم تازه زمین خواری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد افشارنیا ظهر امروز در جلسه فرمانداران استان در سالن حوزه جلسات استانداری اظهار داشت: چتر حمایتی استانداری باید از فرمانداران و بخشداران بیشتر شود و اجازه ندهد تا برخی از این تخلفات که مطمئن هستم ۲۰، ۳۰ درصد به دستورات حضرات در سایه برمی‌گردد، رخ ندهد.

وی اضافه کرد: قبول دارم برخی از قوانین همچون قانون شهرداری‌ها که قدیمی بوده، نیاز به اصلاح دارد اما با همین مقررات نیز می‌توان جلوی تخلفات را گرفت!

رئیس دادگستری خوزستان تصریح کرد: بسیاری از تخلفاتی که به دادگستری گزارش شده و رای آنان صادر شده چرا اجرا نشده است؟ آقایان گزارش بدهند چند فقره از این احکام را به دور از مصالح اجرا کرده‌اند؟ آیا جز این نیست که به مناسبت‌های مختلف نسبت این احکام را به شورای تامین برده و به عنوان مباحث امنیتی و تبعات اجتماعی موقتا می‌گوئید این دستور و حکم اجرا نشود؟!

افشارنیا ادامه داد: قصد ندارم در این جمع نامی از این مدیران برده شود، اما این دست از مدیران در سایه در همه کارها دخالت می‌کنند!

وی با اشاره به مشکل زمین خواری در شهرستان‌های استان گفت: فرمانداران در شهرستان‌ها تحت فشار بعضی مقاماتی هستند که به هیچ‌کجا پاسخگو نیستند! در پایان سال که همه ما مرخصی می‌رویم تازه زمین‌خواری آغاز می‌شود!

رئیس دادگستری خوزستان خطاب به شهرداری اهواز عنوان کرد: اگر نمی‌توانیم واقعا بعضی مناطق را تخریب کنیم و به حالت اولیه بازگشت دهیم حداقل مانع ساخت و سازهای جدید شویم.

افشارنیا متذکر شد: متاسفانه در مواردی نیز که به شهرداری برای مراقبت از ساختمان‌ها و اماکن شهری تذکری داده می‌شود می‌گویند نیرو نداریم در حالی‌که مازاد نیرو نیز مشاهده می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی یه سر به شوشتر بزنید ببینید امار زمین خواری که غالبا توسط عشایر کوچ کننده به این شهر که پایبند هیچ قانونی چه مدنی،چه اخلاقی و چه شرعی نیستند صورت میگیره و متأسفانه خیلی از مسئولین شوشتر که نحت تعصبات قومیتی هستند از این افراد قانون شکن حمایت میکنند؟؟؟؟ تمام مراتع طبیعی،مکانهای تاریخی و باستانی و زمین های حومه شوشتر تحت عنوان توسعه کشاورزی و یا اسکان عشایر و روستائیان تبدیل به ملکهای مسکونی زمین خواران شده و هیچ برخوردی با آنان نمیشود.