پیشرفت هفتکل در یک جمله خلاصه می شود: منابع و مناطق جدا شده از هفتکل را دوباره به این شهر برگردانید

خورنا – عدم پیشرفت هفتکل دلایل بسیار زیادی دارد که شاید بحث کردن در هر مورد وقت زیادی می طلبد ، ولی چیزی که واضع و روشن می باشد تصویب و اجرای مصوبات غیر اصولی و بدون کارشناسی شده در سال  های گذشته را می توان اصلی ترین دلیل بر عدم پیشرفت این شهر نام برد.

 

محمد قنبری / سردبیر خبرگزاری ندای هفتکل؛

 

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری ندای هفتکل، مصوبات و الحاقی های که از همان ابتدا مردم هفتکل با اجرایی شدن آنها مخالف بودند، که در عین مخالف مردم ولایتمدار هفتکل این مصوبات اجرایی شد.

 

 

طرح های که کمر دومین شهر نفتی خاورمیانه را شکست و باعث شد هفتکل از قافله رشد و توسعه عقب بماند ، که متاسفانه همیشه شاهد بودیم مسءولین شهرستان هفتکل به جای دفاع از منابع و منافع این شهرستان ،تلاش کردند با توجیه هات و بخشنامه های اداری مردم  هفتکل را قانع کنند.

 

 

ولی مسئله که وجود دارد، اجحافی است که در مورد این شهر شده است و باعث شده به خاطر مصوبات و الحاقی های غیر اصولی موتور رشد و توسعه هفتکل کند شود.

 

 

چطور می شود شهری با حوزه استحفاظی مشخص و وجود منابع عظیم خدادادی، نسبت به دیگر شهرهای استان از رشد و توسعه کمتری برخودار باشد.

 

 

الحاقی ها، مصوبات و طرح های مانند جدایی بخش رودزرد و حومه از هفتکل و الحاق آن به شهرستان رامهرمز.

عکس - خبرگزاری ندای هفتکل

 

واگذاری امتیاز استخراج و بهربرداری چاه های نفتی و گازی هفتکل و نفت سفید به شرکت بهربرداری نفت و گاز مسجدسلیمان.

 

 

تناقضات موجود در موضوع مالکیت شرکت سیمان خوزستان و حریم قانونی هفتکل در منطقه دشت دنا.

 

 

تخلیه پادگان آموزشی ارتش هفتکل و سلب امتیاز آن برای  شهرستان.

 

 

جابجایی مسیر مواصلاتی اهواز، هفتکل به باغملک و ایجاد فاصله حداقل پنج کیلومتری این مسیر ترانزیتی مهم و استراتژیک با شهر هفتکل که باعث عدم تاثیر آن بر توسعه هفتکل شده است.

 

 

سوالی که وجود دارد این است که الحاقی ها، مصوبات و طرح های مذکور بر چه مبنا و اصولی بوده ،آیا نباید در صدور طرح ها و الحاقی های مذکور حقوق  و آینده مردم و شهر هفتکل در نظر گرفته می شد.

 

 

دهستان یا بخش امروزی رودزرد که سال ها در محدود و حریم قانونی هفتکل بوده  آیا  نباید در جدایی این منطقه ،نظر مردم هفتکل را هم جویا می شدند، چرا که  رودزرد جزء ای از خاک و حریم قانونی هفتکل بوده است.

عکس - خبرگزاری ندای هفتکل

 

آنهایی که منکر این محدود برای هفتکل هستند اگر توانستند اسناد و مدارک را نادیده بگیرند ولی وجود تاسیساتی مانند تصفیه و پمپاژ خانه آب شرب هفتکل در رودزرد ،سنگ شکن شهرداری هفتکل و خط لین گاز ارسالی از هفتکل به رودزرد را که نمی توانند منکر شوند.

 

 

بارها از زبان مسئولین شاهد بودیم که بیان می شد، چون مردم رودزرد خرید و مایحتاج خود را از شهرستان رامهرمز تهیه می کنند دلیلی شده که این منطقه از هفتکل جدا شود و به شهرستان رامهرمز بپیوندد.

 

 

که جا دارد به چند مورد مشابه اشاره شود که مشخص شود این موضوع نمی توانسته دلیل قانع کننده ای برای جدایی منطقه رودزرد از هفتکل باشد.

 

 

در محدود شرقی شهرستان شوشتر روستاهای مانند روستای قره گره، سلامات و منطقه دره خزینه خرید و مایحتاج روزانه خود را به دلیل فاصله کم با ملاثانی در این شهر انجام می دهند ولی هیچ گاه شاهد نبودیم که مردم روستاهای محدود شرقی شوشتر  طومار یا شکایت نامه ای تهیه کنند که مثلا خواستار جدایی از شهرستان شوشتر هستیم و باید به شهر ملاثانی الحاق شویم.

عکس - خبرگزاری ندای هفتکل

 

یا مثلا بخش میداود که هم اکنون جزء از حریم قانونی شهرستان باغملک می باشد ولی با توجه به تنوع بازار رامهرمز بیشترین خرید خود را در شهرستان رامهرمز انجام می دهند ولی هیچ گاه شاهد نبودیم که مردم بخش میداود خواستار الحاق به رامهرمز باشند.

 

 

پس می توان به سادگی به این موضوع اشاره کرد که جدایی رودزرد از هفتکل و الحاق آن به رامهرمز مقاصد و اهداف دیگری را دنبال می کرد است.

 

 

در موضوع امتیاز اداره و مالکیت چاه های نفتی و گازی هفتکل و نفت سفید که در سال ۱۳۷۸ به شرکت بهربرداری نفت و گاز مسجدسلیمان واگذار شد ،می توان گفت یکی دیگر از مصوبات و طرح های غیر اصولی و بدون کارشناسی برای شهرستان هفتکل محسوب می شود.

 

 

چطور می شود شهری که پایه و اساس بوجود آمدنش بر مبنای اکتشافات و استخراج نفت بوده به جای ایجاد مراکز ستادی و اداری شرکت نفت ،این امتیاز از هفتکل سلب و به شهرستان دیگری واگذار شود.

 

 

غرض از بیان این مطالب یادآوری ناعدالتی های گذشته نیست، بلکه بیان اصلی ترین دلایل عدم رشد و توسعه هفتکل می باشد چرا که هر منطقه رشد و توسعه آن در گرو منابع و پتانسیل های موجود در آن می باشد.

عکس - خبرگزاری ندای هفتکل

 

در پایان می توان به این جمله اکتفا کرد که اگر خواستار رشد و توسعه هفتکل هستیم می توان گفت پیشرفت هفتکل در یک جمله خلاصه می شود ،منابع و مناطق جدا شده از هفتکل را دوباره به این شهر برگردانید…