حذف میدان تقاطع خیابان شریعتی و امام خمینی(ره) دزفول تصویب شد/ یک طرفه و پیاده رو کردن اکثر خیابانهای بافت قدیم دزفول در حال بررسی است

خورنا شهردار دزفول گفت:ا اشاره به آخرین تصمیمات در شورای ترافیک دزفول گفت: در این جلسه، حذف و برداشت میدان شریعتی تقاطع خیابان امام خمینی(ره) تصویب شد که با جا به جا کردن دوربین های ترافیکی نصب شده در میدان و تنظیم چراغهای راهنمایی مقدمات حذف میدان فراهم خواهد شد.

مهندس “محمدرضا کرمی نژاد”، پیاده روسازی خیابان امام خمینی(ره) و یک طرفه کردن خیابان های موازی خیابان امام(ره) را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه شورای ترافیک عنوان و اظهار کرد: پیاده روسازی از میدان مثلث تا میدان امام خمینی(ره) و از فلکه میدان امام تا چهارراه سی متری شریعتی مفصل بحث شد ولی به جمع بندی نرسیدیم که بناست در جلسات آینده و با بررسی بیشتر به جمع بندی لازم رسید.

وی افزود: هدف از پیاده روسازی خیابان های یاد شده حذف تردد خودروهای عبوری در این مسیر است و این موضوع توسط مشاور به طور مفصل توضیح و به سؤالات مطرح شده در جلسه پاسخ داده شد ولی به جمع بندی نرسیدیم و این موضوع در جلسات آینده نیز بررسی بیشتری خواهد شد.

شهردار دزفول با اشاره به مشکل فراوان ترافیکی در بافت قدیمی دزفول گفت: یک طرفه کردن خیابان های موازی با خیابان امام خمینی(ره) از جمله خیابان آفرینش، فردوسی، هجرت و حضرت رسول(ص) مطرح شد تا بار سنگین ترافیکی در محدوده خیابان آیت الله طالقانی، شریعتی و خیابان های اطراف آن را با این موضوع ساماندهی کنیم.

کرمی نژاد با تاکید بر اینکه یکطرفه کردن خیابان ها همچنان در حال بررسی است و تا کنون تصویب نشده است، خاطر نشان کرد: این یک طرفه کردن خیابانها تا ۴۵ متری و از آن طرف نیز تا خیایان کشاورز کشانده می شود.

وی با بیان اینکه تاکید مشاور، یک طرفه کردن خیابان ها است، گفت: با نهایی شدن این تصمیم، بخش های عمده ای از خیابانهای بافت قدیم دزفول یک طرفه خواهد شد.

شهردار دزفول با اشاره به بررسی حذف چند تقاطع دیگر اظهار کرد: پیشنهاد باز شدن تقاطع فردوسی، شریعتی و نصب چراغ راهنمایی در تقاطع و باز شدن خیابان مطهری، روستا نیز در حال بررسی است.