نماینده هفتکل: سرمایه گذار باید بجای بندر امام خمینی در هفتکل سرمایه گذاری کند

خورنا نماینده هفتکل گفت: ما باید مزیتی داشته باشیم که سرمایه گذار به جای اینکه در منطقه بندر امام مستقر شود ،بیاید و در هفتکل سرمایه گذاری کند.

به گزارش خورنا، دکتر اسماعیل جلیلی در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری ندای هفتکل اظهار داشت: همان طور که اطلاع دارید وزارت نفت و دولت در حوزه نفت صرفا در بخش تولید و بهربرداری به صورت دولتی عمل می کند و بخش صنایع پایین دستی  نفت را با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی کلا به بخش خصوصی واگذار کرده ، فقط پالایشگاه های گازی همچنان در اختیار دولت است، یعنی دولت می تواند در آنجا سرمایه گذاری کند،اما سرمایه گذاری های پایین دستی را دیگر دولت انجام نمی دهد و فقط مجوز آن را صادر می کند.

ایشان ادامه داد: اما نیاز است که بخش خصوصی بیاید و سرمایه گذاری کند،که اگر این اتفاق بیفتد دولت برای صادر کردن مجوز هیچ مشکلی ندارد.

جلیلی ابراز داشت؛شرط اول در بخش انرژی  نفت ، پتروشیمی و پالایش فرآوردهای نفتی   این است که بخش خصوصی تمایل پیدا کند که در منطقه حضور  یابد،یعنی ما باید تلاش کنیم ،تمهیدات و مزایایی در هفتکل ایجاد کنیم که بخش خصوصی راغب و راضی بشود که بیاید اینجا سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد؛ ما باید مزیتی داشته باشیم که سرمایه گذار به جای اینکه در منطقه بندر امام مستقر شود ،بیاید و در هفتکل سرمایه گذاری کند.

نماینده مردم هفتکل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت؛سازمان های توسعه ای مانند ایدرو و ایمیدرو که شهر هفتکل را ما به عنوان یکی از شهرهای پیشنهادی به آنها دادیم ،که آنها بیایند و در اینجا خود این سازمانها توسعه ای سرمایه گذاری کنند،چون به دلیل نبود زیر ساخت های لازم ،بخش خصوصی شاید تمایلی به سرمایه گذاری در بخش نفت هفتکل نشان ندهد.

جلیلی ادامه داد: لذا این سازمان های توسعه ای که اشاره کردم ،باید بیایند و آن زیر ساخت ها را آماده کنند و همچنین در بخش سرمایه گذاری برای تولید مشارکت کند.

ایشان ابراز داشت: اگر می خواهیم بخش خصوصی را متقاعد کنیم که در بخش نفت هفتکل سرمایه گذاری کند در مرحله اول باید زیر ساخت را آماده کنیم، در مرحله دوم باید بتوان زمین مورد نیاز را برای احداث واحد صنعتی به سهولت مهیا کنیم یا اینکه در صدور مجوزات همکاری لازم را اتخاذ کنیم، و در مرحله آخر سیاستی ایجاد کنیم که خوراک مورد نیاز را با ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم که این مورد آخر را برای سال آینده دولت مد نظر قرار می دهد،یعنی برای سال آینده دولت می خواهد برای قانون رفع موانع تولید  برای مناطقی مانند منطقه ما که کمتر توسعه دارند ،تا سقف ۱۰ درصد خوراک گاز و نفت را ارزان تر در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

دکتر جلیلی در پایان گفت: از شخص بنده گرفته تا دیگر مدیران، شوراها و شهردار باید تلاش کنیم و مصوباتی را اتخاذ و تصویب کنیم که امتیازات بیشتری را به سرمایه گذار بدهد تا سرمایه گذار را راغب و تشویق به سرمایه گذاری در شهرستان هفتکل کند.

گفتگو از: محمد قنبری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ماهشهری خخخخخخخخخخخخخ آقای نماینده ظاهرا توی توهمید ماهشهر و بندر امام قطب صنعت و تجارت کشورند لطفا پاتونو از گلیمتون درازتر نکن