ثبت آبشار شوی در فهرست جاذبه های ملی و طبیعی و گردشگری

خورنا رییس‌ جمهوری در جلسه شورای عالی محیط زیست:با اشاره به اهمیت مسایل زیست محیطی بر پرهیز از بخشی‌نگری در تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به محیط زیست تأکید کرد و خواستار همکاری و هماهنگی همه نهادها و وزارتخانه‌ها به منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی کشور در عین توجه به موضوع توسعه و مسایل اجتماعی شد.
در این جلسه دکر روحانی موضوع قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا پس از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار داد و مصوب شد، استاندارد جدید در خصوص خروجی آلاینده‌های وسایل نقلیه موتوری تعیین شود.
همچنین کلیات سند مطالبه ضرر و زیان قانون صید و شکار به منظور جلوگیری از شکار بی‌رویه و قاچاق حیات وحش تصویب و قرار شد جزئیات بیشتر با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و سپس به عنوان مصوبه ابلاغ شود.
اعضای شورای عالی محیط زیست همچنین کلیات طرح اعلام ۴ منطقه جدید حفاظت شده را مورد تأیید قرار دادند. این طرح به منظور جلوگیری از فرسایش و تخریب طبیعت و حفظ منابع طبیعی از سوی سازمان محیط زیست و منابع طبیعی ارایه شده است. بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی تا سال ۲۰۲۰ باید ۱۷ درصد از عرصه سرزمینی و ۱۰ درصد از سواحل به شیوه‌های مختلف جزء مناطق حفاظت شده قرار گیرد.