در راستای حل مشکل موقوفات رامشیر صورت گرفت:

دیدار مسئولین شهرستان رامشیر با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

رضا اکبری – خورنا با توجه به سوابق موجود در خصوص حل مشکل اراضی موقوفه رامشیر و تبدیل به احسن نمودن پلاک چهل و نه(۱۹۰۰ هکتار)  بنا بر دستور مقام معظم رهبری سازمان اوقاف کشور  برای هرگونه همکاری در این زمینه آمادگی خود را اعلام می نماید.

فرماندار رامشیر به همراه دکتر بهمئی نماینده مردم شهرستانهای رامهرمز و رامشیر درمجلس شورای اسلامی، حجت السلام و المسلمین موسوی امام جمعه شهرستان رامشیر، مهندس هزاریان شهردار و دونفر از معتمدین محلی با حجت السلام و المسلمین محمدی نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور دیدار و پیرامون مشکلات مبتلا به ناشی از موقوفه بودن اراضی رامشیر و تقاضای مردم مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت مالکیت و اسناد اراضی مسکونی و کشاورزی خود و محدودیتهای پیش رو بحث وگفتگو نمودند.

در این دیدار حجت السلام و المسلمین محمدی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون چگونگی وقفی بودن اراضی رامشیر گفت : با توجه به سوابق موجود و در خصوص حل مشکل اراضی موقوفه رامشیر و تبدیل به احسن نمودن پلاک چهل و نه(۱۹۰۰ هکتار)  بنا بر دستور مقام معظم رهبری سازمان اوقاف کشور  برای هرگونه همکاری در این زمینه آمادگی خود را اعلام می نماید.

در این دیدار مقرر شد:

۱-     ستاد شهرستانی با شرکت دستگاههای ذیربط تشکیل و در خصوص ارزش موقعیت اراضی موقوفه از یک سو و مقدار و میزان اراضی قابل تعویض (تبدیل به احسن) با اوقاف از سوی دیگر بررسی ها ی لازم بعمل آید.

۲-     پس از اجرای بند فوق الذکر از سوی سازمان اوقاف کشور (معاونت حقوقی) و مدیرکل اوقاف استان جلسه ای با مسئولین محلی و استانی تشکیل و پیرامون چگونگی یافتن راهکار مناسب با هدف بردن رفت از وضعیت فعلی بحث و تبادل نظر گردد به نحوی که دغدغه وخواسته مردم در خصوص موضوع فوق رفع گردد.

گفتنی است قسمت عمده ای از شهرستان رامشیر موقوفه می باشد و همین امر مانعی جدی در راه رشد و توسعه شهرستان رامشیر شده است.