ابطال ۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خوزستان + اسامی

خورنارضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز از ابطال پنج پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در استان خوزستان مطابق با ماده ۴ قوانین و مقررات استاندارد و اقدام بر اساس روش اجرایی صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در آبان ماه امسال خبر داد.

وی اظهار کرد: در جلسه کمیته علائم صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی که با حضور کارشناسان امر و معاون فنی اداره کل استاندارد خوزستان برگزار شد با ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری واحدهای تولیدی تعاونی ۶۳ رامهرمز برای فرآورده سوسیس و کالباس و همبرگر، جوان امید آینده برای فرآورده همبرگر، زلال‌سازان دماوند برای فرآورده آب آشامیدنی، بتن‌ریزان کوروش اندیکا برای فرآورده بتن آماده و حمزه حاصلی برای فرآورده پیاز سفید، فلفل دلمه‌ای، خربزه، پیاز و گوجه موافقت به عمل آمد.

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های مختلف از جمله غذایی و کشاورزی، شیمیایی، بهداشتی، مصالح ساختمانی و … به‌دلیل عدم رعایت قوانین سازمان ملی استاندارد ایران ابطال و تعلیق شده‌اند.

دهدشتی‌زاده افزود: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد بوده و در همین راستا گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه‌برداری از تولیدات اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: در این بازرسی‌ها پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در طول سال نتوانند به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند، باطل خواهد شد.

این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه هموطنان باید در هنگام استفاده از هر نوع کالایی حتماً از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند، عنوان کرد: این اداره کل نیز به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی در استانداردسازی واحدهای تولیدی و نیز اعلام و معرفی عمومی تولیدکنندگان متخلف و فاقد نشان استاندارد و نیز ارجاع آنان به مراجع ذیصلاح قضایی را دارد.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *