امام جمعه موقت اهواز:دشمن گروههای تکفیری را برای آسیب به ایران تقویت کرد

خورنا حجت الاسلام ‘ابوالحسن حسن زاده ‘ روز شنبه در یادواره شهدای چهارم آذر الوار گرمسیری در شهر حسینیه اندیمشک با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری ملت ایران در برابر چنین برنامه های شومی افزود:دنیا امروز به سمت عقلانیت شیعه روی آورده است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی در تمام صحنه های نظام حضوری ستودنی داشته افزود:ماهیت شیعه قیام عاشورا و عزاداری حسینی است و امروز اگر انقلاب و نظام اسلامی به دستاوردهای خوب و جایگاه شایسته رسیده نتیجه همین اعتقادات است.

امام جمعه اهواز پیروزی ایران در جنگ نابرابر هشت ساله را حاصل ایثار ، شهادت طلبی و از خود گذشتگی شهیدان و رزمندگان دانست و گفت:مردم حماسه ساز و مقاوم اندیمشک در طول هشت سال جنگ افتخارات خود را در تاریخ دفاع مقدس ثبت کردند.

امام جمعه اندیمشک نیز واقعه چهارم آذر سال ۱۳۶۵ اندیمشک را رویدادی سرشار از ایستادگی ذکر کرد و گفت:در این روز که شهر اندیمشک مورد حمله وحشیانه ۵۴ فروند هواپیمای بعثی قرار گرفت ۳۰۰ تن شهید و ۵۰۰ نفر مجروح شدند.

حجت الاسلام ‘نعمت اله خدامی’ افزود:۷۰ تن از شهدای چهارم آذر اهل اندیمشک و مابقی از شهرهای قم ،تبریز ، میانه و سایر شهرهای کشور بودند.

وی گفت:محوطه راه آهن ، بازار روز ، بیمارستان شهید بهشتی ، پلاژ سد دز ،پادگان دوکوهه ، نیروگاه دز و سه راه اندیمشک و دهلران از جمله نقاط مورد اصابت دشمن در چهارم آذر سال ۱۳۶۵ بود.

امام جمعه اندیمشک افزود:راه آهن بدلیل اتصال خوزستان به سایر مناطق برای دشمن اهمیت خاصی داشت و چندین بار در روز چهارم آذر مورد هجوم دشمن قرار گرفت.

بخشدار الوار گرمسیری نیز گفت:مردم اندیمشک در آیین تشییع پیکر شهدای چهارم آذر با سر دادن شعار پایبندی خود را نسبت به نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند.

‘غلامحسین شرافت زاده’ ثبت چهارم آذر سال ۱۳۶۵ در تقویم ملی به عنوان روز مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک را از جمله مطالبات مردم این شهرستان شهید پرور عنوان کرد.

در این یادواره با اجرای سرود ، مرثیه سرایی و پخش نماهنگ یاد و خاطره شهدای چهارم آذر اندیمشک گرامی داشته شد.

اندیمشک به شهر یکهزار شهید معروف است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *