محیط دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی برود/اختصاص دو میلیارد تومان به پارک علم و فناوری اهواز

خورنا سورنا ستاری صبح امروز در جریان بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ظرفیت های علمی و پژوهشی استان خوزستان بسیار بالاتر از وضعیت کنونی استان است، البته تلاش های بسیاری در این زمینه صورت گرفته و نیازمند همدلی بیشتری نیز هست.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از مدرک گرایی در دانشگاه ها افزود: مقاله نویسی صرف در دانشگاه ها باید برچیده شود زیرا پتانسیل های بسیار خوبی برای اجرایی شدن پروژه های پایه در استان وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: دانشگاه ها در زمینه تجاری سازی فعال هستند و در همین راستا معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز از هر نوع همکاری که منجر به افزایش نفوذ پارک علم و فناوری در دانشگاه ها شود، حمایت می کند.

ستاری عنوان کرد: هر کدام از اساتید دانشگاه که اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان کند به ازای هر میزان فروش توسط شرکت، پنج درصد سود را به دانشگاه اختصاص می دهیم.

وی تصریح کرد: جهت گیری در دانشگاه باید به سمت حل معضلات استان برود و استانداری ها باید بتواند برای حل مسائل علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اقتصادی بر دانشگاه ها تکیه کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های ذاتی در استان گفت: زمانی که نمی توانیم از محصولات نفتی و پتروشیمی استفاده بیشتری داشته باشیم، می توانیم به اهمیت پروژه های پارک علم و فناوری پی ببریم.

ستاری بیان کرد: از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دو میلیارد تومان اعتبار در راستای تاسیس پردیس دانشگاهی و حمایت و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان در حال رشد به پارک علم و فناوری اهواز تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: هر پارک علم و فناوری اهواز باید اقدام به تاسیس یک صندوق اعتبارات کند تا پروژه هایی که در مرحله تخصیص اعتبار هستند به مرکز ارسال نشوند و در زمان صرفه جویی شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: درخواست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه ها این است که از پارک علم و فناوری حمایت کنند و به استادانی که جرات تاسیس شرکت های دانش بنیان را دارند توجه ویژه کند.

ستاری همچنین از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال تا پایان امسال به صندوق فناوری های نوین در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور خبر داد.

منبع / مهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *