تولید و عرضه محصولات نوشت افزار ایرانی نیستان در بندرماهشهر/ مسئولان حمایت نمیکنند

امنه محتشمی –  خورنا واقعا چه ضرورتی وجود دارد که کودکان ما حتی روی دفتر مشق ها جامدادی های خود تصاویر نامناسب عروسک باربی یا بن تن و مرد عنکبوتی ببینند؟؟ در گفت و گو با آقای مجتبی آقاجری عرضه کننده محصولات لوازم التحریر فرهنگی در شهرستان به این سوال پاسخ داده است.

آقاجری: یک دفترچه انشا یا نقاشی با عکس جلد باربی و مرد عنکبوتی و امسال اینها خیلی مهم نیست بچه ها از همان کودکی مرد عنکبوتی را دوست دارند ، چون بیچاره ها چاره ی دیگری ندارند . مصلح اجتماعی یک مفهوم و گرایش پاک و زیبایی فطری است. وقتی این موعود ، این قهرمان ، این ناجی بزرگ پیامبر الهی و امام نباشد ،ناچاریم برای این بن بست های ذهنی(به تعبیر یون و فروید) مصادیق تازه ،هنری و خلاقانه جدید ایجاد کنیم و رواج دهیم .مصلح موعود وقتی پیامبر و مومن یا نمادهای ایرانی مانند ماهواره امید ، پهباد ایرانی ، شهدای هسته ای نباشند لابد باید بتمن باشد.

به همین سبب در ادامه مصاحبه ای تفصیلی با آقای آقاجری عرضه کننده ی لوازم التحریر فرهنگی خواهیم داشت تا به روند فعالیت و چالشهای این عرصه بپردازیم.

خورنا: آقای آقاجری با توجه به اینکه اخیرا موضوع توجه به مسائل فرهنگی در لوازم تحریر و دفاتر مدارس بیشتر شده از شما که فعال این عرصه هستید خواستار توضیح بیشتر در مورد شغلتون و اهمیت این موضوع هستیم؟؟

آقاجری: اول سخن را با یک بیان ارزشمند از رهبر انقلاب شروع میکنم، ایشان در مورد فرهنگ میفرمایند: فرهنگ مثل هواییست که تنفس میکنیم ، پس در تمامی عرصه ها نیاز به فرهنگ سازی و الحاق پیوست فرهنگی می باشیم، یک کودک بدیل مانوس شدن با ابزار و وسایل اطرافش از آنها اثرپذیر است و دل به آنها می بندد، یک محتوای نامناسب می تواند اثرات مخرب بر شخصیت کودک ایجاد کند .

خورنا: آیا جز شما افراد دیگری هم هستند که در رابطه با این موضوع در شهرستان فعالیت میکنند؟؟

آقاجری: در سال ۹۲ که شروع کار در سطح شهر بود کسی از وجود وتوزیع این محصولات در سطح کشور آگاه نبود و یک حرکت نو در منطقه بود ولی امسال با توجه به تبلیغات وسیع رسانه ملی و خبرگزاری ها و آگاهی فروشگاه های نوشت افزار از استقبال اقشار مختلف مردم نسبت به سال گذشته برخوردار بود.

خورنا: موفقیت این فعالیت فرهنگی را در شهرستان ماهشهرچطور ارزیابی میکنید؟؟

آقاجری: سال پیش توانستیم حدود ۸۰۰۰ عدد نوشت افزار ایرانی را در شهر ماهشهر عرضه کنیم امسال هم استقبال بیشتر بود و هم بازخورد ها ،که این باز خوردها را در توماری که در محل عرضه این نوشت افزار قرار داده بودیم جمع آوری کردیم، در کنار عرضه مستقیم در شهر سربندر و شهر چمران و همچنین شهرک شهید مدنی عرضه محصول داشتیم، نکته ی قابل توجه در رابطه با توزیع محصولات این بود که عرضه ی آنها در مساجد شهرها صورت میگرفت و یک شبکه مردمی توزیع نوشت افزار توسط متولیان کار فرهنگی مساجد این شهرها تشکیل شد ، در کل وسعت کارمان بیشتر از پارسال بود .

خورنا: آیا حمایت مسئولان مربوطه خوب بوده و همکاری صورت گرفته؟؟

آقاجری: متاسفانه نه تنها در ماهشهر بلکه در کل کشور کم توجهی و بعضأ بی توجهی مسئولین در رابطه با این کار ارزشی بوده ، هیچ ارگانی خود را متولی این کار نمی داند. شاید یکی از مهمترین دلایل این کم لطفی مسئولین همین باشد، در صورتیکه مجلس قانون نوشت افزارها رو سال ۷۹ نوشته ولی تا سال ۹۱ هیچ خبری از اجرا و بکاربردن این مصوبه نبوده سال پیش که برای اولین بار در شهر میخواستیم این محصولات را عرضه کنیم با تمامی سختی ها و مشکلاتی که بود توانستیم یک مکان مناسب را برای عرضه محصولاتمون انتخاب و مجوزش را از شهرداری بگیریم متاسفانه امسال از یک ماه قبل از موعد عرضه محصولاتمان پیگیر مجوزها و مراحل اداری شدیم نه تنها مکانهای پارسالی رو هم اجازه فعالیت نداده اند بلکه خیلی هم سنگ اندازی و مشکل تراشی شد درحالیکه خود شهرداری های تهران متولی عرضه محصولات نوشت افزار ایرانی شده بود ولی امسال در ماهشهر نتوانستیم مجوز مناسب عرضه این محصولات را بگیریم.

خورنا: در آخر از شما میخواهیم که قدری بیشتر راجب این محصولات ویژگی ها و تفاوت هایشان با دیگر محصولات توضیح دهید؟؟

آقاجری: تفاوت اصلی این محصولات که ما رو بر ترویج و ارائه اونها علاقه مند کرد وسوق داد این بوده که این محصولات نه تنها خود یک کار ارزشی هست بلکه یک محرک و جرقه ای برای استفاده از دیگر محصولات و اقلام ساخت داخل کشورند . کار جدیدی که یکی از شرکت های تولید کننده این نوشت افزارهای ایرانی انجام داده بودند این بود که نرم افزار ارتباطی با این نوشت افزارها ساخته بودند که خود گامی فراتر در جهت ارتباط شخصیت های ایرانی با کودکان بود بطوری که در مدت کوتاهی که این نرم افزار عرضه شد استقبال زیاد خانواده ها و کودکان را بهمراه داشت.

مکان های عرضه نوشت افزار قاصدک:

  • ناحیه صنعتی، جنب مسجد جامع
  • ناحیه صنعتی، فرهنگسرای فردوسی، غرفه نوشت افزار ایرانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس یعنی میفرماییدفقط شهدای هستهای برا یایران کشته شدندپس اون دانش اموزاای که بااون سن کم رفتندخط مقدم شجاعانه جنگیدندوکشته شدند شهید نیستندازخودتون خحالت بکشیدوبین شهداتفاوت قائل اشوید