ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج ترکالکی گتوند افتتاح شد

خورنا ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج ترکالکی گتوند در دومین روز هفته دولت با حضور مهندس سیاحی معاون عمرانی استاندار، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، فرماندار گتوند، معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امام جمعه موقت گتوند ، شهرداران ، اعضای شورای شهر، مسئولان محلی ، اصحاب رسانه و مردم عزیز ترکالکی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار در آئین افتتاح کتابخانه عمومی معراج گفت: افزایش اعتبارات نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در زیربنایی ترین عرصه های فرهنگی می باشد.

وی با اظهار رضایت از رشد و توسعه کتابخانه های عمومی در دو سال اخیر تاکید کرد: در استان خوزستان با توجه به قابلیت ها و ظرفیت ها باید آهنگ رشد و توسعه در زمینه کتابخانه های عمومی شتاب بیشتر بگیرد.

سیاحی افزود: کتابخانه های عمومی در هر کشور به عنوان معیار فرهنگ ناب هستند . ما در استان خوزستان از همت و تلاش همه عزیزان کتابدار و مسئولان کتابخانه های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شوراها و شهرداری ها و بویژه خیرین عزیز که در جهت رشد و توسعه شاخصهای فرهنگ عمومی و کتابخوانی تلاش می کنند، تشکر می کنیم.

در ادامه مراسم افتتاح مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان در ارائه گزارشی گفت: ما در شهرستان گتوند ۹ باب کتابخانه عمومی فعال که شامل ۸ باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی داریم. شاخصهای کتابخانه ای در شهرستان گتوند از متوسط استان و کشور بهتر است، به طوری که به ازای هر ۷۱۲۴ نفر یک باب کتابخانه در شهرستان گتوند داریم و به ازای هر ۱۰۰ نفر گتوندی ۶۳/۳ متر مربع فضای کتابخانه ای در این شهرستان موجود است و به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۰۴ جلد کتاب در کتابخانه های عمومی گتوند وجود دارد و در نهایت بیش از ۶ درصد جمعیت شهرستان گتوند عضو کتابخانه های عمومی این شهرستان می باشند.

در این مراسم براتی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج با زیربنای ۵۲۰ مترمربع و با اعتباری بالغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ار محل اعتبارات تملک دارایی استان خوزستان و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته و تحویل اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان شده است.

گفتنی است کتابخانه عمومی معراج ترکالکی در سال ۱۳۸۸ در یک واحد مسکونی که توسط شهرداری تامین شد در اختیار نهاد کتابخانه های عمومی قرار گرفت و آغاز به کار کرد و در هفته دولت امسال به ساختمان جدید که طبق استانداردهای کتابخانه های عمومی ساخته شده منتقل گردید.

این کتابخانه شامل یک مخزن ، دو سالن مطالعه مجزا برای مطالعه خواهران و برادران، بخش کودک، بخش نشریات، بخش اداری می باشد که در ادامه فعالیت دیگر بخشهای مهم از جمله اینترنت و … به این کتابخانه اضافه می شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *