نواخته شدن زنگ مهر امسال در مدرسه عشایری خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: با تلفیق امکانات موجود می شود دست به خلق امکانات جدید زد. رتبه فعلی خوزستان در زمینه آموزش و پرورش یک مصیبتی است که بر ما وارد شده و باید آن را حل کنیم اما اصلا اعتقاد ندارم که همه معضلات موجود را باید با پول حل کنیم.

وی افزود: شرایط آموزش و پرورش سال آینده به لحاظ جایگاه با همین امکانات محدود پیشرفت خوبی خواهد داشت. در ارتباط با معضل نیروی انسانی حتما با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و ارتش مشکلات حل می شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در جلسه بعد که دو هفته دیگر برگزار می شود فرمانداران باید گزارشی از اجرای دستورالعمل خود در زمینه هماهنگی با دستگاه های حمایتی شهرشان را ارائه دهند. هر دستگاهی که به آموزش و پرورش مدیون است باید مطالباتش را برگرداند.

مقتدایی بیان کرد: تمام مدارس موظفند در پایان سال، تراز مالی خود را برای انجمن اولیا و مربیان ارائه کنند و این تراز مالی باید به روز باشد. اگر کسی تمایل دارد به آموزش و پرورش کمک کند اختیاری است ما کسی را اجبار نمی کنیم فقط افراد را ترغیب می کنیم.

وی عنوان کرد: بحث مشاور را باید تععین تکلیف کنیم. مشاور جذب شده برای آموزش و پرورش خوزستان باید در سطح ملی و برای ارتقا کیفی تحصیلی و تجهیز و نوسازی مدارس و حتی نحوه جذب خیرین فعالیت کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بحث زنگ بازگشایی مدارس را امسال بهتر است در مدارس عشایری داشته باشیم. در حقیقت زنگ نمادین بازگشایی مدارس را در یکی از مدارس عشایری حتی اگر صعب العبور یا چادری باشد به صدا در می آوریم.

مقتدایی در پایان گفت: قول می دهیم سال آینده با یک شرایط متفاوت مدارس را بازگشایی کنیم و برای رسیدن به وضعیت بهتر باید دنبال پاسخگویی به یکدیگر نبوده، به تلخی ها چندان توجه نکرده و سعی کنیم با همین امکانات و وضعیت فعلی پیشرفت خوبی را رقم بزنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *