مشکلات صادرات سيمان به عراق؛

روند صادرات سیمان به عراق؛ هر روز یک قانون، هر روز یک برنامه!

خورنا: نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان سیمان خوزستان گفت: روند صادرات سیمان به عراق همچنان با مشکل مواجه است و این کشور هر روز یک قانون و یک برنامه‌ای را برای ورود سیمان وضع می‌کند.

 

صادق سواعدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه‌خوزستان- عنوان‌کرد: طی مکاتباتی که انجمن صنعت سیمان با سازمان توسعه صادرات صورت داده، همچنان به‌دنبال حل مشکل صادرات سیمان به عراق هستیم.

 

وی افزود: طی دو ماه اخیر روند صادرات سیمان به عراق به دلیل سنگ‌اندازی‌های این کشور و خودداری از صدور مجوز ثبت سفارش نیمه تعطیل است اما با روی کار آمدن دولت جدید تکلیف سیاست‌های این کشور نیز مشخص می‌شود.

 

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان سیمان خوزستان درخصوص وضعیت داخلی سیمان و تعیین قیمت آن نیز گفت: در ابتدای سال به مدت یک هفته افزایش ۲۵ درصدی قیمت سیمان اعمال شد اما پس از آن نرخ سیمان به قیمت سال ۹۲ برگشت و مقرر شد در خردادماه با تعیین میزان افزایش نرخ سوخت، افزایش قیمت سیمان نیز مشخص شود.

 

سواعدی خاطرنشان‌کرد: انجمن صنعت سیمان با موافقت وزارت کشور درپی دریافت مجوز افزایش قیمت سیمان است اما زمان آن فعلا مشخص نیست.

 

وی یادآورشد: با بهبود بازار مسکن و رونق ساخت و سازها و مشخص شدن سیاست‌های دولت در بحث مسکن، انتظار می‌رود بازار مصالح ساختمانی هم رونق یابد.