استاندار خوزستان خواستار شد

لزوم توجه به شرایط منطقه و ذائقه نسل جوان برای ارتقای وضعیت کتابخوانی

استاندار خوزستان، خواستار توجه به فرهنگ، جغرافیا، شرایط حاکم بر منطقه و ذائقه نسل جوان برای ارتقای وضعیت کتابخوانی در سطح این استان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عبدالحسین مقتدایی شامگاه شنبه در نشست محمدحسین ملک احمدی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان شهری که در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش‌های که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی دارد هر دو هفته یکبار شاهد افتتاح یک سبک خاص در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح استان هستیم و این امر بسیار رضایتمند است.

وی اضافه کرد: برای ارتقای وضعیت کتاب و کتابخوانی، بازنگری کتاب و سبک مطالعه ضروری‌ست و در این زمینه باید برای نسل جوان به‌ویژه اقدامات جدی‌تری محقق کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امروزه متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی شهرهای استان نظیر ماهشهر کتابخانه مرکزی وجود ندارد و در سایر مناطق نیز رسیدگی به این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که در مبحث کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد توسعه فضای مجازی است که در این زمینه باید ذائقه نسل جوان را تغییر داد و مطالعاتی مختصر و مفید را در اختیار افراد قرار داد.

مقتدایی بیان کرد: وقتی کتابی منتشر می‌شود که در برگیرنده مباحث علمی و سیاسی‌ست و چند نسل آن را مطالعه کرده لازم است این کتاب در نسخه‌های جدید به‌روزتر شده و با ذائقه نسل جوان منتشر شود تا مخاطب بیشتری به خود جذب کند.

وی اضافه کرد: کتاب‌ها باید با توجه به فرهنگ، جغرافیا و شرایط حاکم بر منطقه‌ تالیف و منتشر شوند و سبک‌های کتابخوانی را باید برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفت.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در مورد غذای فکری نسل جدید باید تجدیدنظر شود و سبک جدیدی از مطالعه را رواج داد.

وی با تاکید بر استفاده از آیات و روایات و احادیث در تالیف کتب تصریح کرد: این بخش در دوره‌هایی کمرنگ‌ شده بود که امروز مجددا خوشبختانه به اصل و ریشه گذشته‌اش بازگشته و باید همچنان این ارزش‌ها را در دستور کار و مورد توجه قرار داد.

مقتدایی عنوان کرد: توجه به امر کتاب و کتابخوانی از سنین به‌ویژه کودکی و نوجوانی بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود و در این خصوص باید هدفمان صیانت از سن قلیایی این قشر باشد.

وی در پایان گفت: امروزه وضعیت کتابخانه‌های استان وضعیت مطلوب‌تری دارد و برای تعالی این بخش باید به دنبال اوقات بیکاری و فراغت اقشار مختلف گشت و در ادارات مختلفی چون فرودگاه می‌توان با راه اندازی ایستگاه مطالعه در جهت تقویت کتابخوانی نقشی مهم ایفا کرد.