معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت:

سرمایه گذاران سوری و کویتی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری می کنند

خورنا: معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: سرمایه گذاران سوری و کویتی ضمن بازدید از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد اروند آمادگی خود را برای حضور و سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، ˈ سید علی موسوی ˈ افزود: شرکت بین المللی کویتی سوری National Cleaning Co یکی از این شرکت ها می باشد که در زمینه مواد دور ریز نفتی فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: این شرکت آمادگی خود را برای ایجاد مرکز پسماند و فرآوری مواد دور ریز نفتی اعلام کرده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این شرکت بین المللی میزان سرمایه گذاری اولیه خود را در مرحله نخست، بیش از ۲۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

وی گفت: این شرکت سابقه فعالیت در کشورهای خاورمیانه را دارد و در خصوص سرمایه گذاری در بخش های مختلف نفتی دارای کارنامه درخشانی است.

وی افزود: منطقه آزاد اروند به دلیل موقعیت ژئوفیزیکی خود و فعالیت در بخش های مختلف ساحلی و فراساحلی نفتی از قبیل پالایشگاه و تاسیسات فراساحلی، مورد توجه سرمایه گذاران در این حوزه می باشد.

موسوی تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران خارجی حوزه نفت و انرژی و صنایع وابسته در منطقه آزاد اروند باعث تقویت بدنه اقتصادی و صنعتی منطقه خواهد شد.

وی افزود: این سازمان در تلاش است تا از تمام فعالان اقتصادی در زمینه های سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، تجاری و گردشگری دعوت به عمل آورد.

وی گفت: سرمایه گذاران با حضور در منطقه از توانایی ها و ظرفیت های این منطقه بازدید کرده و در کشف ظرفیت های نهفته منطقه همگام با اهداف سازمان گام بر می دارند.