عرصه ثبت جهانی پل لشکر شوشتر رفع تصرف شد

خورنا: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: پس از شکایت میراث فرهنگی در محاکم قضایی عرصه ثبت جهانی پل لشکر شوشتر از صبح امروز رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، علی‌محمد چهارمحالی عصر امروز در بازدید از کارگاه رفع تصرف عرصه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر گفت: سازه‌های آبی تاریخی شوشتر دارای ۱۳ اثر است که در یونسکو به ثبت رسیده و یکی از این آثار پل بند لشکر است که بخشی از عرصه آن توسط فردی از سال‌ها قبل تصرف شده است که میراث فرهنگی برای رفع تصرف وی در محاکم قضایی اعلام دعوی کرده است.

وی افزود: پرونده اعلام دعوی به نتیجه رسیده است و در مرحله تجدید‌نظرخواهی نیز رای به سود میراث فرهنگی صادر شد و به این دلیل از صبح امروز میراث فرهنگی و شهرداری برای رفع تصرف اقدام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود پل بند لشکر دارای ۱۲ دهنه بوده است که یکی از این دهنه‌ها توسط این متصرف مسدود شده و عرصه پل را تصرف عدوانی کرده است و به این دلیل احتمالا با تخریب بنای ساخته شده در عرصه پل لشکر یک دهانه به دهانه‌های این پل تاریخی افزوده می‌شود.

چهارمحالی خاطر نشان کرد: بر اساس پژوهش‌های موجود در عرصه تصرف شده دو الی سه آسیاب آبی وجود داشته است که توسط این متصرف تخریب شده‌اند که باید برای پیدا کردن بقایای آنها در این محل پی‌کاوی و کاوش شود.

وی تاکید کرد: همه ساختمان‌ها، سوله‌ها، مغازه‌ها و … در این محوطه تخریب خواهند شد و به متصرف در این زمینه مدت محدودی زمان داده‌اند و پس از این زمان با وی به صورت دیگری برخورد خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *