استاندار خوزستان مطرح کرد:

خوزستان از سرمایه‌گذاری دولتی دچار خفگی مطلق شده است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: استان از حجم بالای سرمایه‌گذاری دولتی دچار خفگی مطلق و آسم شده و راه نجات این است که بخش خدمات غیردولتی توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری که امشب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: جلسات شورای اداری را به صورت تخصصی و با موضوعی خاص دنبال می‌کنیم و در هر نشست به دنبال ارائه راهکار برای یک مشکل و اطلاع رسانی هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه بعد یک نظرسنجی توسط روابط عمومی تهیه شود تا در خصوص محتوای جلسه، وقت و ترکیب جلسه نظرسنجی شود زیرا می‌خواهیم این جلسات اثربخشی داشته باشد.

استاندار خوزستان به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: تمام دستگاه‌هایی که در راستای هدفمندی مسئولیت دارند مراقبت لازم را خواهند داشت، چراکه رفتار مردم بیانگر تعامل و همکاری است و ما به نمایندگی از مردم باید دقت لازم را بر کنترل قیمت‌ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کل ترمینال‌های شهرستان‌ها و ترمینال‌های هوایی در بخش‌های عمرانی، نظافت، بهسازی و سبک و سیاق مدیریت نیازمند اقداماتی هستند که معاون عمرانی و معاون سیاسی اجتماعی باید در جلسه آینده توضیحاتی در رابطه با اقدامات صورت گرفته ارائه دهند.

مقتدایی در رابطه با مدل توزیع اعتبارات اظهار کرد: مدلی تهیه و شاخص‌هایی طراحی شده است که توزیع اعتبارات براساس آن صورت می‌گیرد و از این خبر‌ها که هرکس بیشتر ناله کرد سهم بیشتری می‌ببرد نداریم، تنها شاخص‌ها ملاک است.

وی در رابطه با تفویض اختیارات به معاونانش گفت: اینکه من گفتم اختیاراتم را به معاونان تفویض کرده‌ام باعث سوتفاهماتی شد، کارهایی را واگذار کرده‌ام که در چارچوب قانون و مقررات قابلیت انجام آن را دارند و فرض کنید که شش استاندار دارید.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه با این کار قصد دارم به مدیریت کلان استان و حل مشکلات ریز و درشت آن رسیدگی کنم افزود: مواردی وجود دارد که به دلیل ضرورت و مهم بودن شخصا پیگیری می‌کنم اما در هر صورت باید دست به دست هم دهیم و احساس مسئولیتی فرا‌تر از مسئولیت‌های اجرایی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ محور برای توسعه استان ترسیم شده است که توسعه فعالیت‌های بخشی خصوصی مهم‌ترین محور توسعه استان به شمار می‌رود.

مقتدایی عنوان کرد: از عده‌ای از دوستان گلایه دارم که هنوز کار شروع نشده سد و بندهایی در مسیر توسعه و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌کنند در حالی که این موانع باید برچیده شود.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و امنیتی وظیفه دارند این مسائل را رصد کنند اضافه کرد: این موانعی که توسط عده‌ای ایجاد می‌شود باید به صورت روشن و زیر نورافکن رصد شود و در این زمینه با هیچ کس تعارف ندارم، هر سرمایه گذاری که می‌آید باید متنفع شود و در استان نیز تغییر و تحول ایجاد شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از سرمایه گذاری پاک و سرمایه گذار نجیب در استان به خوبی استقبال می‌کنیم، اما از سرمایه گذاری که بخواهد با منت به مردم وارد عمل شود حمایت نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید بسترهای امنیت را برای سرمایه گذار در استان فراهم کنیم، تصریح کرد: نیامدن سرمایه گذار خصوصی به استان باعث می‌شود که برای اعتبارات دولتی با یکدیگر رقابت کنیم و در ‌‌نهایت نیز پیشرفتی را در استان شاهد نباشیم.

مقتدایی ابراز داشت: استان از این همه سرمایه گذاری دولتی دچار خفگی مطلق و آسم شده است و راهش این است که باید بخش خدمات غیر دولتی توسعه یابد.

وی اذعان داشت: همانگونه که آب پشت سد رودخانه‌های کارون، مارون، بهمنشیر و دز باعث عمران و آبادی می‌شود حواشی مناطق پیرامون آن‌ها نیز باید آباد شود، کارون این ظرفیت را دارد که از درآمد حاصل از آن تمام مناطق اهواز آباد شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: تا چه زمانی باید نگاه‌مان به ارزش افزوده و بحث عوارض آلاینده‌ها باشد این‌ها درآمدهای دولتی برای شهرداری است.

وی در پایان عنوان کرد: انتظار دارم کسی در مسیر اتوبان توسعه استان خوزستان در بخش خصوصی مانع ایجاد نکند و همه دست به دست هم دهیم تا در چهار سال آینده استان را از نظر اشتغال، عمران و آبادی توسعه دهیم.