مسئولان پاسخگو باشند؛

امیدیه زیر پای موتور سواران/ مردم: آسایش نداریم/ موتور سوار: پیست نداریم

خورنا: منظره خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر این روزها بیشتر شبیه پیست موتورسواری شده است. در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی و فرعی از هر طرف حداقل چند موتورسیکلت در حال تردد هستند. موتورسواران پیاده‌روها را به سواره‌روها ترجیح می‌دهند.

به گزارش خورنا به نقل از امید نیوز ، به نظر می رسد نبود نظارت جدی راهنمایی و رانندگی بر رفت‌وآمد موتور سیکلت‌ها در جای خود علاقه بیشتری برای استفاده از موتورسیکلت در بین مردم ایجاد کرده است، این در حالی است که موتورسیکلت‌سواران ،خود را به هیچ قانونی پایبند نمی‌دانند.

این اولین باری نیست که شهروندان در حین پیاده روی در مسیر جاده فرودگاه از دست موتور سواران و ویراژ دادن های عده ای مخل نظم شکایت می کنند ، این اتفاق از دو جنبه مورد بحث است ؛ اول اینکه موتور سواران اولین قانون گریزان و برهم زننده نظم عمومی هستند و این یک معضل اجتماعی است اما جنبه دوم قضیه به فکر نبودن مسئولین شهرستان در احداث یک پیست موتور سواری برای اجتماع خیل عظیم موتور سوارانی که خیابانها و معابر عمومی شهر در چمبره آنهاست.

طی سرکشی از منطقه یاده شده که جمع کثیری از شهروندان امیدیه ای در آنجا برای هواخوری و پیاده روی جمع میشوند موج نارضایتی ها از عدم نظارت و پیشگیری از این معضل بالاست که در گفتگو با یک شهروند اینچنین عنوان میکند : این منطقه شاید قبلا امن ترین نقطه شهر برای پیاده روی خانوادگی و هواخوری بود اما الان دیگر حتی کمترین آسایش ممکن نیز اینجا مهیا نمیشود ، از آن طرف یکی از این موتور سواران این چنین کار خود را توجیه میکنند که ، چون شهرستان فاقد پیست موتور سواری است تا همیشه همین خواهد بود!

به نظر شما مردم کدام یک از توجیهات قابل دفاع است ؟ براستی ما چرا بدنبال اجرای قانون هستیم اما چارچوب و زمینه را برای قانونمداری فراهم نمیکینیم ؟

این موضوع ما را بر آن میدارد تا از شخص فرماندار و شهردار شهرستان ، معضل پیش رو را جویا شویم و راه برون رفت را دریابیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • كارمند ساكن اميديه جاي تأسف است كه مشاهده مي شود جوانان زيادي در اميديه بسبب تربيت شدن در ناز و نعمت در سايه زحمات پدر و خانواده شان هيچگونه ابداع و خلاقيتي ندارند و موتور سواري وخيابان گردي و ايجاد مزاحمت براي شهروندانبرايشان هم شغل است و هم تفريح و هم گذران اوقات فراغت و در حالي كه بطرق مختلف جواناني از دور و نزديك ساكن غير شهر اميديه جذب صنايع وسيع نفت و گاز اين شهرستان مي شوند همچنان اكثر اين نوجوانان و جوانان ياد شده چشم به سوابق درخشان و زحمات گذشته پدرانشان دوخته اند بدون اينكه ذره اي از خودشان هم همتي نشان بدهند!!!! براي بعضي از مسئولين شهر و استان هم كه موتور سواري مزاحمت انگيز اينها در سطح معابر شهر يك جوري دفع افسد به فاسد توجيه مي گردد . خدا بخير كند!!!