فرماندار آبادان خواستار شد:

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در جهت توسعه آبادان

خورنا: سرپرست فرمانداری ویژه آبادان خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها در جهت بهبود وضعیت شهری شد.

عزیزاله شهبازی با اشاره به اینکه دولت تصمیمات خوبی را در جهت توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر گرفته است، گفت: کارکرد رسانه ها سبب می شود تا این تصمیمات نمود عینی پیدا کند و مسئولان دستگاههای اجرایی نیز از برنامه هایی که دولت برایشان تهیه و تدوین کرده خروج نکنند.

وی افزود: ما خواهان تعامل، همراهی، همکاری و دوستی با رسانه ها هستیم تا همگی بتوانیم منشاء اثر بخشی باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر و الحاق این دو شهر به محدوده منطقه آزاد اروند اظهار کرد: رسانه ها باید در جهت توسعه شهری کمک کنند، وجود فعالان رسانه ها سبب شده تا نام آبادان در رسانه ها و سایتهای مختلف بلند آوازه شود.

شهبازی تصریح کرد: رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در تحقق اهداف دولت دارند، راه توفیق ادارات در تعامل با رسانه ها است.

وی خطاب به رسانه ها یادآور شد: از هشدارها و توصیه هایی که برای اداره بهتر شهرستان به مسئولانتان داده اید قدردانی می کنم چرا که شاید پیشرفت و ترقی شهر از باب تذکرات است.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان با اشاره به بررسی ها و کسب اطلاعات مربوطه به بخشهای مختلف شهری در زمان چهل روزی که از بدو ورودش به آبادان می گذرد، ادامه داد: اطلاعات مربوط به بخشهای مختلف شهرستان اعم از استعدادهای بالقوه و خدادادی و آنچه که دولتهای پیشین برای بهبود وضعیت شهر انجام داده اند را جمع آوری کرده ایم تا در برنامه ریزیهای سال جاری آنها را لحاظ کنیم.

شهبازی با بیان اینکه آبادان دارای ۹۰ کیلومتر مرز مشترک آبی با عراق دارد، گفت: زمانی خرما به عنوان بهترین و مهمترین محصول صادراتی آبادان به شمار می رفت ضمن آنکه بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده در بحث صیادی و تجارت نیز جزء بنادر فعال کشور محسوب می شدند.

وی با اشاره به بازدید خود از شهر چوئبده افزود: بالندگی، شور و شعف با حضور مرزداران و اهالی به خوبی قابل مشاهده است، این شهر می تواند یکی از دروازه های صادرات منطقه باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: ساماندهی بنادر اروندکنار و چوئبده در قالب اجرای برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت یکی از اولویتهای کاری ما در سال جاری است.

شهبازی تصریح کرد: در صورت ریل گذاری مناسب امور در صورت انجام برخی جابجایی ها در رده مدیریتی باز هم کارها به قالب تعیین شده و مشخصی دنبال و به انجام می رسد.

وی با تاکید بر آنکه تمرکز اصلی و اساسی ما بر محور مبادلات تجاری از طریق بازارچه های مرزی و استفاده از ظرفیت حاصل شده از طریق منطقه آزاد اروند است یادآور شد: جذب سرمایه گذار، انتقال تکنولوژی، ایجاد درآمد ارزی و توسعه صادرات از مهمترین ماموریتهای سازمان منطقه آزاد اروند است.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان ابراز امیدواری کرد تا با توجه به فرصت حاصل شده در جهت الحاق شهرهای آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد اروند گفت: امید می رود تا معیشت و اقتصاد مردم بیش از پیش شکوفا شود و رونق و کسب و کار و تجارت در آبادان سامان بیشتر و بهتری بگیرد.

شهبازی از جذب سرمایه گذار به عنوان نخستین اولویت سازمان منطقه آزاد اروند نام برد و افزود: در صورت جذب سرمایه گذار فعالیتهای اقتصادی موفقیت آمیزتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: با الحاق شهرهای آبادان و خرمشهر به محدوده سازمان منطقه آزاد اروند باید مباحثی همچون عمران، خدمات و مبلمان شهری از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند تامین و پرداخت شود ضمن آنکه این سازمان باید در جهت کسب درآمد از طریق جذب سرمایه گذار بکوشد.

سرپرست فرمانداری ویژه آبادان با بیان اینکه با برنامه ریزی که در این سازمان انجام می شود حدود ۴۰ درصد از حجم تورم  کاهش می یابد تصریح کرد: در آبادان ۱۷۵ واحد صنفی وجود دارد که از این تعداد ۷۴ واحد آن نیمه فعال و راکد است که در صورت حمایت مالی سازمان منطقه آزاد اروند از این واحدهای تولید و خدماتی بیش از یک هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود.

شهبازی در ادامه هشداری هم به رسانه ها داد و یادآور شد: باید از برجسته سازی مطالب کم ارزش و مسائل کوچک خودداری کنید، اطلاع رسانی جهت آگاهی سازی مسئولان انجام شود اما برجسته سازی بیهوده مسائل کمکی به رفع مشکلات نخواهد کرد، حقایق کتمان نشود، تذکرات داده شود امابه افکار عمومی خدشه وارد نشود.