نجات جان سرنشینان یک موتور لنج در بندر امام

خورنا: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از موفقیت مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره) در نجات جان چهار سرنشین«موتور لنج آرام» که در شرایط نامساعد جوی گرفتار شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، «علیرضا خجسته» ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: موتور لنج نامبرده در حالی که با چهار خدمه از مقصد دبی به سمت هندیجان در حرکت بود، به علت طوفان شدید دچار آبگرفتگی شده و در شرایط بحرانی تمام دستگاه‌های ارتباطی آن قطع شد.

وی افزود: طی تماس و اعلام اضطرار از سوی یک لنج عبوری با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره)، بلافاصله شناور ناجی۷ به موقعیت اعزام و موفق به یافتن موتور لنج مذکور در حداقل زمان می‌گردد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: شناور ناجی ۷ در شرایط آبگرفتگی شدید موتور لنج آرام و همچنین تهدید جان ۴ نفر خدمه این شناور، شب هنگام سریعا نسبت به کمک و انتقال پمپ و سوخت لازم جهت نجات جان مصدومین حادثه اقدام کرد.

خجسته با اشاره به نجات شناور مذکور از خطر غرق شدگی افزود: خوشبختانه با سعی و تلاش عوامل فنی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره) در راه اندازی موتور شناور و پمپ سیار آن، شناور مذکور از غرق شدگی نجات یافت.

با توجه به شرایط نامتعادل شناور مضطر، ناجی۷ پس از رفع خطر اقدام به همراهی این شناور تا منطقه‌ای امن و در ‌‌‌نهایت پس از حصول اطمینان از ایمنی خدمه‌ها و شناور به این بندر مراجعت کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *