تسریع در ساخت فرودگاه جدید اهواز توسط وزارت نفت

در نشست مشترک وزیر راه‌ و شهرسازی و استاندار خوزستان مقرر شد علی نیکزاد تسریع آغاز عملیات ساخت فرودگاه جدید اهواز را توسط وزارت نفت در هیات دولت پیگیری کند.

به گزارش خورنا، به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور،‌ وزیر راه و شهرسازی در نشستی با حضور استاندار خوزستان طرح فرودگاه جدید اهواز را بررسی کرد.

در این نشست ‌مسایل و موضوعات مربوط به فرودگاه جدید اهواز، ترمینال برون مرزی و توسعه سالن فعلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد وزیر راه ‌و شهرسازی طرح تسریع آغاز عملیات ساخت فرودگاه جدید اهواز را در هیات دولت پیگیری کند.

بنابراین گزارش طرح فرودگاه جدید اهواز چندی پیش در چهارمین سفر استانی ریاست جمهوری به استان خوزستان مطرح و مورد استقبال احمدی‌نژاد قرار گرفت و مقرر شد فرودگاه جدید بزرگ اهواز توسط وزارت نفت احداث و محل فعلی فرودگاه به این وزارتخانه واگذار شود.

ناصر صفاری، مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان، در این‌باره می‌گوید: این اقدام به‌دلیل بالا بودن حجم ترافیک پروازی و مسافر در فرودگاه اهواز که جوابگوی نیاز مردم استان باشد، انجام خواهد شد.

فرودگاه جدید اهواز اکنون در ۱۵ کیلومتری آزادراه اهواز – ماهشهر در جنوب‌شرق اهواز با مساحتی بالغ بر ۱۲۲۹ هکتار در نظر گرفته شده و در حال حاضر عملیات دیوارکشی آن انجام شده و مطالعات آن از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است.

فرودگاه فعلی اهواز روزانه با انجام ۸۰ عملیات پروازی در بین فرودگاه‌های کشور دارای رتبه چهارم است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *