بانکها واحدهای تولیدی آبادان را به تعطیلی کشانده اند

خورنا: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت: متاسفانه عدم همکاری مطلوب بانکها با واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سبب تعطیلی بسیاری از این واحدها شده است.

یعقوب ایزدپناه از اعمال قوانین دست و پاگیر بانکی در هنگام ارائه تسهیلات از قبیل دریافت وثیقه های سنگین به عنوان ضمانتنامه از شخص متقاضی و طولانی شدن زمان پرداخت وامها به عنوان اصلی ترین مشکل واحدهای تولیدی در هنگام دریافت تسهیلات نام برد.

وی افزود: در زمان حاضر از ۸۲ واحد دارای پروانه کار در شهرک صنعتی آبادان تنها ۴۶ واحد آن فعال و مابقی غیر فعال هستند.

ایزدپناه اظهار کرد: عدم توانمندی مالی، نبود سرمایه در گردش و نبود مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی از جمله دلایل غیر فعال بودن واحدهای صنعتی به شمار می روند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی به منظور ادامه کار و فعالیت این واحدها خواستار همکاری بهتر و مطلوبتر بانکها با صاحبان واحدهای تولیدی در هنگام پرداخت تسهیلات شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان با اشاره به افزایش نرخ ارز تصریح کرد: افزایش ارز سبب شد تا برخی از کارخانه های تولیدی در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود با مشکل مواجه شوند.

ایزدپناه یادآور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب ۱۰ طرح در کارگروه توسعه کشاورزی تصریح کرد: این طرحها برای دریافت تسهیلات با سود هفت درصد به بانکهای عامل معرفی شدند که متاسفانه به جز دو سه مورد مابقی درپیچ و خم مراحل بانکی همچنان باقی مانده اند.

وی میزان تسهیلات مصوب شده برای این ۱۰ طرح کشاورزی را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

ایزدپناه یادآور شد: متاسفانه برخی از طرحها به دلیل غیر کارشناسی بودنشان در ادامه کار از فعالیت باز می مانند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت: کارشناسان این اداره آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران در بخشهای تولیدی هستند.

ایزدپناه همچنین از آمادگی واحد متبوع خود در واگذاری زمین به نرخ دولتی، اعطای پروانه و جواز تاسیس در شهرک صنعتی آبادان به سرمایه گذاران خبر داد.

شهرک صنعتی آبادان در سال۱۳۷۰ در مساحتی برابر با ۸۱۰ هکتار و طی سه فاز احداث شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *