مسئولان بندر ماهشهر به “مرکز تفریحی ساحل” رونق بیشتری ببخشند

خورنا: مرکز تفریحی ساحل یا به عبارتی دیگر “دریاچه نمک” در زبان عامیانه، تنها مرکز تفریحی ساحلی بندر ماهشهر و یکی از معدود مراکز تفریحی حال حاضر در بندر ماهشهر میباشد. این مرکز تفریحی که سالها پیش توسط شرکت های پتروشیمی ماهشهر و با مدیریت پتروشیمی بندر امام ساخته شد، همیشه پذیرای شهروندانی بوده است که قصد گذراندن اوقات فراغت خود را در کنار ساحل داشته اند.

این مرکز همچنین در ایام نوروز پر تردد ترین مرکز جذب میهمان نوروزی در ماهشهر به شمار میرود و تعداد بی شماری از مهمانان نوروزی از این مرکز و امکانات تفریحی آن استفاده میکنند.

موقعیت مکانی مرکز تفریحی ساحل

مرکز تفریحی ساحل در فاصله نزدیکی از منازل ناحیه صنعتی ماهشهر واقع شده است، به طوری که از این مرکز تفریحی میتوان به راحتی منازل ناحیه صنعتی را مشاهده کرد اما به دلیل عدم وجود جاده ارتباطی مستقیم از ناحیه صنعتی به این مرکز، مردم بندرماهشهر باید از طریق اتوبان ماهشهر-بندرامام به طرف فرودگاه ماهشهر بروند و از آنجا از طریق پل فرودگاه یک جاده چند کیلومتری را طی کنند تا به این مرکز برسند.

این موضوع باعث شده تا است تا عده ای از مردم ماهشهر، به خصوص ساکنان بخش ماهشهر قدیم کمتر از این مرکز تفریحی استقبال کنند. همچنین جاده مواصلاتی به این مرکز تفریحی فاقد چراغ های روشنایی و تابلوهای راهنمایی است و این موضوع مزید بر علت شده است تا این مرکز تفریحی کمتر مورد استقبال قرار بگیرد.

شهرداری ماهشهر میتواند به کمک شرکت های پتروشیمی منطقه روشنایی این جاده مواصلاتی را ایجاد کند و بلوار این جاده مواصلاتی را بهسازی کند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و استقبال بسیار زیادی که همه ساله از این مرکز تفریحی میشود لازم است که قبل از اینکه مهمانان نوروزی به ماهشهر برسند، حداقل روشنایی این جاده مواصلاتی در اقدامی ضربتی تامین شود.

در اقدامات بعدی میتوان با برنامه ریزی های دقیق و صرف هزینه های نه چندان زیاد، این مرکز تفریحی را به یک مرکز نمونه در استان تبدیل کرد.

پیاده رو سازی در اطراف این جاده مواصلاتی و کاشت درخت نخل در دو طرف و وسط این جاده میتواند از اقدامات مورد توجه و کم هزینه ای باشد که شهرداری به راحتی قادر به انجام آن میباشد. این اقدامات کم هزینه تاثیر قابل توجهی در جذب گردشگر و رونق این منطقه در سالهای آتی میشود.

همچنین شهرداری ماهشهر میتواند در اقدامات آتی و طولانی مدت در مورد این مرکز، یک جاده مواصلاتی جدید به صورت مستقیم از طرف ناحیه صنعتی ماهشهر به طرف این مرکز احداث کند. شهرداری میتواند این جاده جدید را با اقدامات معماری، زیباسازی کند.

میتوان با نصب چراغ های تزیینی، کاشت انواع درخت به خصوص نخل، نصب چراغ های روشنایی اصلی، پیاده رو سازی مناسب و زیبا و اقدامات معماری دیگر جاده مواصلاتی جدید را به یک جاده تفریحی تبدیل کنند. این اقدام نیز میتواند در جذب گردشگران شهری و مسافران گذری، تاثیر بسزایی داشته باشد.

امکانات مرکز تفریحی ساحل

علیرغم همه کاستی هایی که مرکز تفریحی ساحل دارد، اما این مرکز دارای امکانات نسبتا خوبی نیز میباشد. وجود آلاچیق های فراوان، متنوع و زیبا در این مرکز که به صورت منظمی در کنار هم طراحی شده اند نمای زیبایی به این مرکز ساحلی بخشیده اند.

از دیگر امکانات تعبیه شده در این مرکز میتوان به سرویس های بهداشتی مناسب ویژه خواهران و برادران، قایق های پارویی، قایق های جت اسکی (که فقط صبح ها قابل استفاده اند)، وسایل بازی کودکان (سرسره، آلاکلنگ، و…)، تنیس روی میز، فوتبال دستی، نمازخانه و پارکینگ نسبتا بزرگ برای خودروهای گردشگران اشاره کرد.

فضای مرکز تفریحی ساحل به طور مناسبی با درخت پوشیده شده است و نمای زیبایی به این مرکز داده است.

این مرکز همچنین شامل یک بوفه بوده است که مدتهاست بنا به دلایلی که برای مردم مشخص نیست، تعطیل شده و این امر سبب این شده است تا مردمی که در این مرکز نیازمند کالایی مصرفی برای استفاده در کنار تفریح خود هستند، نتوانند آن کالا را تهیه کنند.

به همین منظور انتظار میرود نه تنها، تنها بوفه این مرکز مجددا فعال گردد، بلکه فروشنده های دیگری در زمینه های مختلف از جمله فست فود و رستوران، بازی و سرگرمی و… در این مرکز مشغول به فعالیت شوند.

زمان و روزهای فعالیت این مرکز

این مرکز تفریحی همه روزه بجز روزهای شنبه دایر میباشد. ساعت فعالیت مرکز در زمستان از ۱۰ صبح الی ۱۰ شب میباشد و در دیگر ماههای سال از ۱۰ صبح الی ۱۲ شب میباشد.

محدودیت در زمان ورود و خروج به این مرکز باعث شده تا اغلب اوقات گردشگران و مسافران با نارضایتی از این مرکز خارج شوند. بیشتر گردشگرانی که به این مرکز می آیند تمایل دارند تا پاسی از شب را آنجا بگذرانند و با خانواده خود خوش بگذرانند اما محدودیت زمانی مانع آنها میشود.

انتظار میرود حداقل در ایام نوروز که مسافران از شهرها و استانهای دیگر به این مرکز می آیند زمان ورود و خروج به این مرکز بدون محدودیت باشد و مسافران نوروزی بتوانند در صورت تمایل شبها را در این مرکز بگذرانند.

مجردها حق استفاده از این مرکز تفریحی را ندارد

اگر یک پسر مجرد هستید، دست نگه دارید. این مرکز تفریحی برای شما نیست. احتمالا شما باید در قلیان خانه های سطح شهر تفریح کنید!!! یا در بیابان های ماهشهر با دوستان خود چادر بزنید و به تفریح مشغول شوید!! متاسفانه حراست مرکز تفریحی ساحل از مجردان ذکوری که قصد ورود به این مرکز را دارند جلوگیری میکند. به همین دلیل هروقت که به مرکز تفریحی ساحل بروید در مسیر خود جوانان مجرد زیادی میبینید که کنار دریا روی زمین نشسته اند و یا در حال ماهیگیری هستند.

از مسئولان مرتبط انتظار میرود با اندیشیدن تدابیری ورود جوانان مجرد را به این مرکز تفریحی آزاد کنند، زیرا جلوگیری از ورود جوانان مجرد به مراکز تفریحی، جز تحقیر و توهین به جوانان هیچ مشکلی را حل نمیکند.

بهسازی توسط شرکت پتروشیمی بندر امام به مناسبت عید نوروز

شرکت پتروشیمی بندرامام که مجری و مدیریت این مرکز میباشد، به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز در حال نصب یک ست وسایل بازی کودکان و بهسازی و زیباسازی محیط داخلی مرکز تفریحی ساحل میباشد که در بهره برداری بهتر از این مرکز نقش بسزایی خواهد داشت.

حالا که ساحل، بهترین است…

مراکز تفریحی بزرگ و خوبی در ماهشهر در حال ساخت هستند. از جمله مرکز تفریحی بزرگ خور ماهشهر که یک پروژه ملی است. سیتی سنتر بزرگ جام جم که در حاشیه شمالی خور در آستانه افتتاح قرار دارد و سیتی سنتر جدیدی که شهرداری ماهشهر شروع به ساخت آن کرده است. اما حالا که مرکز تفریحی ساحل تنها مرکز تفریحی ساحلی در ماهشهر و جزو معدود مراکز تفریحی در شهرستان است، مسئولان باید بیشتر به آن رسیدگی کنند.

علاوه بر اقداماتی که در خصوص احداث جاده جدید مواصلاتی به این مرکز، بازسازی جاده فعلی و موارد دیگری که در این گزارش ذکر شد، موارد دیگری نیز میتوان ذکر کرد که با کمی تلاش و پیگیری و دلسوزی این مرکز را به یک مرکز تفریحی، تجاری و فرهنگی نمونه در استان تبدیل کند.

از جمله میتوان به این موارد اشاره کرد: فروش زمین های اطراف جاده مواصلاتی فعلی (یا جاده مواصلاتی جدیدی که در این گزارش پیشنهاد احداث آن ارائه شد) به افرادی که قصد احداث مراکز تفریحی، فرهنگی و تجاری دارند.

احداث مراکز فرهنگی – ورزشی، تجاری – خرید، مراکز ته لنجی و شهربازی های ویژه کودکان در کنار مرکز تفریحی ساحل و گسترش فضای مرکز تفرحی ساحل و افزایش فضای پارکینگ و تعداد آلاچیق ها، میتواند قطب گردشگری عظیمی در بندر ماهشهر ایجاد کند که گردشگران و مسافران زیادی را در طول سال جذب خود کند.

امید است مسئولان شهرستان به کمک صنایع پتروشیمی ماهشهر به این خواسته مردم جامه عمل بپوشانند و یک مرکز تفریحی عظیم در شان مردم شهرستان ماهشهر ایجاد کنند تا مردم منطقه مجبور نباشند برای تفریح و خرید به شهرستانها و استانهای همجوار سفر کنند.

* با کلیک بر روی تصاویر آنها را در سایز بزرگتر و به صورت اسلاید شو تماشا کنید

گزارش و تصاویر از علی چاروسائی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهروند ماهشهر چه عرض كنم...!!!؟؟؟؟! كاش مسئولين منطقه ماهشهر اعم از مسئولين شهري و پتروشيمي فقط بخشي از ايده هاي شما را بكار ميبستند.... يك نگاه و مقايسه ماهشهر و سربندر با ديگر شهرهاي اطراف كه حتي يك درصد درآمدهاي ماهشهر را ندارند ميتوان به عمق فاجعه و مظلوميت اين منطقه پي برد... وقتي مهماني از جايي ميآيد نميدانيم به كجاب ببريمش....!! آنهم در شهري كه مركز پتروشيمي ايران است....!!! به اميد توجه بيشتر مسئولين به ماهشهر.
  • سید شولستانی سلام باتشکر علیرغم صحیح است / علیرقم غلط میباشد. اوقات فراغت صحیح است - اوقات فراقت غلط میباشد. دقت شود/ ممنون از شما
  • قدیمی و اصیل فاز۷ ماهشهر بسیار مکان عالی هست