برداشت ۲۰۰ هزار تن خرما در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما تا کنون از سطح پنج هزار هکتار از نخلستان‌های این استان برداشت شده است.

به گزارش خورنا اردشیر شهرکی امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برداشت خرما از تیر در سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه شروع و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در آبان به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۲۸ هزار و ۴۰۰ هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار که بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت خرما اختصاص دارد.

وی بیان کرد: از ۶۲ هزار و ۹۱۴ هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۴۹ هزار و ۷۱۸ هکتار بارور بوده و سالانه بیش‌از ۲۵۰ هزار و ۸۹۸ تن انواع خرما در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

شهرکی اظهارکرد: خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.
وی افزود: بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشت خرما در استان زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است، گفت: در پی بارندگی اخیر و افزایش گرما و بدنبال آن افزایش رطوبت هوا امسال در برخی شهرستان نظیر سراوان شاهد ریزش محصول خرما از نخلستان و وارد شدن خسارت به کشاورزان گرامی هستیم.