امضا تفاهم نامه همکاری میان شرکت نفت و گاز اروندان با پنج مرکز علمی کشور + تصاویر

شرکت نفت و گاز اروندان در سومین روز نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز با پنج مرکز علمی و فناوری کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز این تفاهمنامه با هدف ارتقای همکاری‌های علمی و فناورانه بین شرکت نفت و گاز اروندان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت حفاری استوان کیش و دانشگاههای صنعت نفت و آزاد خوزستان امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در محل سالن کارون نمایشگاه بین‌المللی خوزستان بسته شد.

عبدالله عذاری مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در حاشیه امضا تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این تفاهم‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با کمک پارک علم و فناوری ریاست جمهوری است.

مهدی شریف زاده عضو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بیان کرد: شناسایی، برنامه‌ریزی و همکاری با شرکت نفت و گاز اروندان از اولویت‌های ما بوده و جمع‌ آوری گازهای مشعل و تولیدات داخل نیز از برنامه‌های پارک علم و فناوری ریاست جمهوری است.

عبدالله عذاری در مورد دومین تفاهم نامه نیز عنوان کرد: این تفاهم نامه بین شرکت نفت و گاز اروندان و پژوهشگاه صنعت نفت است و به منظور فعالیت مشترک در حوزه صنایع بالا دستی، پایین دستی، انرژی و محیط زیست به امضا رسیده است.

وی در ادامه پژوهشگاه صنعت نفت را یکی از ارکان تخصصی کشور در حوزه نفت دانست و بر ادامه این همکاری‌ها نیز تاکید کرد.

سرپرست توسعه و پژوهش شرکت نفت و گاز اروندان نیز ضمن اشاره به سومین تفاهم نامه امضا شده امروز گفت: این تفاهم نامه به منظور فعالیت مشترک در حوزه بالادستی، پایین دستی و خدمات آزمایشگاهی بین شرکت نفت و گاز اروندان با دانشگاه صنعت نفت به امضا رسیده و استفاده از انباشت علمی دانشگاه نفت و انتقال تکنولوژی‌های نوین برای کمک به کشور از اهداف مهم این تفاهم نامه است.

انجام عملیات حفاری، تعمیر و تکمیل چهار حلقه چاه در میدان نفتی دارخوین نیز موضوع چهارمین تفاهم نامه امروز بود که بین شرکت نفت و گاز اروندان با شرکت حفاری استوان کیش به امضا رسید.

تفاهم‌نامه بین شرکت نفت و گاز اروندان و دانشگاه آزاد خوزستان برای همکاری‌ها در حوزه آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی نیز پنجمین تفاهم نامه امضا شده امروز بود که در آن بر استفاده از اطلاعات اساتید و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و نیز حمایت از پایان نامه‌های دکتری و ارشد تاکید شده است.

گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت با حضور ۲۱۰ شرکت داخلی سازنده تجهیزات صنعت نفت و حفاری روز یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در اهواز افتتاح شد و تا روز پنجشنبه ۲۱ بهمن از ساعت ۹ صبح تا پنج عصر پذیرای عموم بازدید کنندگان است.