توضیحات معاون استاندار خوزستان در مورد آخرین وضعیت مرزهای شلمچه و چذابه

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان با بیان این که پایانه های مرزی شلمچه و چذابه در وضعیت کنترلی مطلوبی قرار دارند عنوان کرد: در حال حاضر از این دو پایانه مرزی ۲٠ هزار زائر اربعین وارد کشور شده است.

به گزارش خورنا ولی الله حیاتی امروز سه‌شنبه ششم مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان این این خبر افزود: برپایی و استقرار ۵٠ موکب و ایستگاه پذیرایی با ملزومات لازم در شلمچه، ۲٠ موکب و ایستگاه در چذابه، آغاز به فعالیت یک دستگاه ریل باس قطار از خرمشهر به شلمچه و بالعکس با ظرفیت هر رام ۴٠٠ نفر  بخشی از تمهیدات صورت گرفته برای برگشت زائران حسینی است.

وی ادامه داد: همچنین چهار رام قطار از خرمشهر به تهران به ظرفیت هر رام ۵٠٠ نفر  و ۲ ریل باس از خرمشهر به مرکز استان به ظرفیت هر رام ۵٠٠ مسافر نیز فعالیت خود را برای انتقال زائرین آغاز کرده‌اند.

وی از استقرار ۲٠٠ اتوبوس برون استانی در شلمچه و ۵٠ اتوبوس درون استانی در چذابه به عمق کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴٠ اتوبوس خط  واحد در شلمچه مستقر است که کار انتقال زائرین را به خرمشهر و آبادان در ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می دهند.

حیاتی خاطر نشان کرد: در همه مسیرها و محورهای مواصلاتی مرزی اکیپ امداد ونجات، بهداشت و درمان با هدف انجام تستهای مربوطه بهداشتی از جمله رپید و پی سی آر و یگان‌های انتظامی، پلیس راهور و یگان امداددر بحث خدمات انتظامی و کنترلی استقرار دارند.