آغاز مانور پدافند غیرعامل/رامهرمز – بهبهان

خورنا: مانور بزرگ پدافند غیرعامل در محور رامهرمز – بهبهان با نصب پل خرپایی (موقت) دقایقی پیش آغاز شد.

با نصب این پل می‌توان به برقراری ارتباط بین دو محور شریانی در مواقع وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی کمک کرد. معمولا پل خرپایی زمانی احداث می‌شود که پل ارتباطی بین دو محور بر اثر حادثه، تخریب یا مسدود شده باشد.

این مانور قرار بود در یکی از استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، بوشهر، کهگیلویه‌وبویراحمد و خوزستان برگزار شود که درنهایت استان خوزستان برای برگزاری آن، انتخاب شد.

این مانور با همکاری استانداری خوزستان، ادارات راه شهرستان‌های رامهزمر و بهبهان، هلال احمر، پلیس راه و مرکز اورژانس خوزستان در حال برگزاری است.
در حاشیه این مانور ابراهیم معزی، رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این مانور به نوعی شبیه‌سازی یک حادثه در زمان قطع ارتباط بین دو محور که از طریق پل به هم متصل بوده‌اند، می‌باشد.

وی افزود: ما با برگزاری این مانور می‌خواهیم امکانات و توان مدیریتی خود و دیگر ارگان‌هایی که می‌توانند در زمان وقوع حادثه کمک‌رسانی کنند، بسنجیم.
معزی با اشاره به مزیت‌های پل خرپایی اظهارکرد: بر اثر هر حادثه طبیعی و غیرطبیعی ممکن است اتفاقی برای پل‌های ارتباطی بیفتند که نیاز است در این مواقع در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نسبت به برقراری ارتباط بین محورهای قطع‌شده با ایجاد پل خرپایی اقدام کنیم.
وی با بیان این‌که این مانور در دو محور شوش – اهواز و رامهرمز – بهبهان در حال برگزاری است، گفت: قطع پل‌های ارتباطی بین محورهای شریانی از مهم‌ترین حوادث در جاده‌ها می‌باشد؛ زیرا پل‌ها بین دو محور، ارتباط برقرار می‌کنند و لازم است ما در چنین مواقعی سریعا با نصب پل، به برقراری ارتباط اقدام کنیم.

مرجع / ایسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *