مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

هیچ کار و برنامه ای بدون توجه به امر روابط عمومی نمی تواند موفق شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: هیچ کار و برنامه ای بدون توجه به امر روابط عمومی نمی تواند موفق شود.

به گزارش خبرگزاری خورنا ارسلان غمگین امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در جمع مسوولان روابط عمومی دستگاه های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان اظهار کرد: بی شک هر سازمانی برای رسیدن به موفقیت، اهدافی را دنبال می کند که شامل اجزایی چون برنامه ریزی، سازمان دهی، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات و تصمیم گیری است.

وی با تاکید بر اهتمام ویژه اطلاع رسانی در دین مبین اسلام افزود: اطلاع رسانی و تبلیغ در آموزه های دینی و مشی پیامبر عظیم الشان اسلام جایگاه بسیار ویژه داشته چنانکه پیام ها و تبلیغات اسلام در قالب های مختلف به مردم ابلاغ می شد و قطعا اگر این اهتمام وجود نداشت ندای اسلام به رغم نبود امکانات عصر حاضر به دورترین نقاط عالم رسوخ پیدا نمی کرد. در حقیقت عالم گیر شدن پیام نبوت در صدر اسلام بر گرفته از وجود افرادی بود که در کنار آن حضرت به امر تبلیغ مشغول بودند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه، روز به روز اهمیت روابط عمومی و اطلاع رسانی در دنیا نمایان تر می شود، خاطر نشان کرد: هیچ کار و برنامه ای بدون توجه به امر روابط عمومی نمی تواند موفق شود.

وضعیت اطلاع رسانی در دنیا غیر عادلانه و یک سویه است

وی توضیح داد: امروز وضعیت اطلاع رسانی در دنیا کاملا غیر عادلانه و یک سویه است. روابط عمومی پیشانی جبهه مبارزه با تهاجم رسانه ای دنیای استکبار است. چرا که هر روز شاهد هستیم وحشیانه ترین جنایات در غزه، فلسطین، یمن، افغانستان و ملت های محروم دنیا از سوی نظام پلید استکبار و در راس آن صهیویست ها اتفاق می افتد اما زیاد بدان پرداخته نمی شود؛ اما کوچک ترین رویداد در جوامع انقلابی به ویژه کشور عزیزمان ایران مورد رصد لحظه به لحظه غول های بزرگ رسانه ای است تا با بزرگ نمایی و دروغ، نمایشی خلاف واقع از درون نظام به جهان مخابره کنند. اما هر بار نیز با حضور به موقع مردم در صحنه نقشه های شوم و پلید آنها با شکست مواجه شده است.

وی با تاکید بر قوی تر شدن نقش و فعالیت روابط عمومی ها در دستگاه ها به ویژه در سیستم های هماهنگی میان اداره های وابسته گفت: شوربختانه تاکنون درک کافی از روابط عمومی وجود نداشته و تنها در شرایط خاص و بحرانی، روابط عمومی ها جدی گرفته می شدند و به جرات می توان گفت: روابط عمومی در این سال ها به حال خود رها شده بود.

غمگین گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر خلاف دیگر وزارتخانه ها با قشرهای مختلف مردم سر و کار دارد. اشراف وزارتخانه بر سازمان های وابسته زیاد است. در استان ها هم این مورد باید احساس شود و روابط عمومی ها می توانند در این زمینه تلاش کنند.

روابط عمومی ها آموزش های تخصصی را جدی بگیرند

وی گفت: روابط عمومی ها آموزش های تخصصی را به عنوان یک ضرورت جدی بگیرند و به نقش آفرینی خود درحل بحران‌های اجتماعی و ارتباطات انسانی و اجتماعی باور داشته باشند.

وی ادامه داد: روابط عمومی های دستگاه های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان باید با هم افزایی و استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های ارتباطی، آگاهی و آرامش را در جامعه هدف ایجاد کنند.

غمگین با تاکید بر تغییر نگاه به روابط عمومی به عنوان تبلیغات گفت: تبلیغات و خبر بخشی از وظایف این حوزه است. اگر این نگاه سنتی به روابط عمومی تغییر پیدا کند قطعا شاهد رشد و ارتقای مجموعه خواهد شد.

وی از پیگیری موضوع آموزش در میان مدیران و کارشناسان دستگاه های حوزه وزارت خبر داد و گفت: اعتقاد داریم کارشناسان روابط عمومی می بایست به آخرین علوم و فنون حوزه ارتباطات و it مجهز شوند.

غمگین، روابط عمومی را پیشانی عملکرد و ارایه خدمات وزارت متبوع خواند و تصریح کرد: همه ما در مجموعه وزارت می بایست خود را عضو یک خانواده واحد بدانیم و از اقدامات جزیره ای پرهیز کنیم. باید با وحدت رویه و هم افزایی در اجرای برنامه های وزارتخانه اقدام کنیم.

موجودیت یک سازمان وابسته به روابط عمومی است

وی موجودیت یک سازمان را وابسته به روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی ها با دیگر حوزه ها متفاوت هستند چرا که افراد نکته سنج و دقیقی در این بخش فعالیت دارند.

وی روابط عمومی را یک علم دانست که می تواند بر عملکرد سازمان در نیل به اهداف اش، تاثیر اساسی داشته باشد و سپس تاکید کرد: یک روابط عمومی قوی پویا و کارآمد می تواند با ایده های خلاقانه خود و انعکاس به موقع فعالیت های سازمان، اطلاع رسانی خوبی به جامعه هدف کند و موضوع های حواشی را شناسایی و به موقع به اطلاع سازمان برساند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: روابط عمومی خلاق و ایده پرداز باید یک روانشناس و جامعه شناس خوب باشد و توان درک و شناخت از جامعه را داشته باشد تا بتواند قدرتمندانه اهداف سازمان را به پیش ببرد. چرا که بخش زیادی از انتشار و انعکاس گزارش عملکرد و کارکرد یک سازمان بستگی به نوع فعالیت روابط عمومی دارد که بتواند عملکرد سازمان خود را به صورت واقعی به مردم ارایه کند.

غمگین در پایان سخنان خود به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم شریف، انقلابی و ولایت مدار استان به خوبی با وظایف خود آشنا هستند؛ آنها همواره در صحنه های مختلف حضوری چشمگیر داشته و خار چشم دشمنان بوده اند. کار کردن برای این مردم شریف، عبادت است. وظیفه ما، افزایش اطلاعات و آگاهی مردم برای انتخابی خوب و پرشور است.

گفتنی است: در این نشست مدیران روابط عمومی به ارایه نظرها و بیان دیدگاه ها و مشکل های حوزه های فعالیت خود پرداختند.

منبع: روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان