انتقال موزه بهبهان به خانه محسنی

خورنا: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان گفت: موزه این شهر به خانه تاریخی محسنی منتقل می‌شود.

علی کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: موزه بهبهان چندین سال در فرهنگسرای بهبهانیان این شهرستان دایر بود تا اینکه به دلیل اختلافاتی میان اداره میراث فرهنگی و مدیران این فرهنگسرا، درب‌های موزه بسته شد.

وی افزود: پس از این اتفاق مسئولان میراث فرهنگی به دنبال ایجاد فضایی برای انتقال موزه بودند تا اینکه خانه محسنی برای این امر مناسب دیده شده و به‌زودی این انتقال انجام می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی خانه محسنی را از سال ۱۳۸۵ خریداری کرده و آن را به شماره ۱۴۷۰۲ در آثار ملی نیز ثبت کرده است.

وی ادامه داد: این خانه که قدمت آن به دوره پهلوی اول بر‌می‌گردد، دارای اتاق، سالن و زیرزمین بوده و به نام مالک آن، محسنی نامیده شده و در بافت قدیمی بهبهان در خیابان شهید گرایمی این شهر واقع شده است.

کارگرزاده عنوان کرد: پس از تملک این خانه، با توافق میان میراث فرهنگی و اداره امور کتابخانه‌ها، این ملک به مدت سه سال در اختیار کتابخانه‌های بهبهان قرار گرفته و به عنوان یک کتابخانه از آن استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه با تصمیمات گرفته شده، این خانه جهت ایجاد موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی در حال تجهیز و آماده‌سازی است، خاطرنشان کرد: تمایل داریم کار آماده‌سازی این بنا با کیفیت بالایی انجام شود تا هر بازدیدکننده پس از مراجعه به این موزه، برای آن مبلغ و تبلیغ‌کننده باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان در پایان در خصوص زمان انتقال موزه به خانه محسنی گفت: خانه مرمت شد اما آب‌های زیرزمینی باعث ایجاد رطوبت در آن شده و دیوار آن فروریخته است که در حال مرمت و بازسازی آن هستیم، همچنین امنیت آن به عنوان موزه نیز باید برقرار و تأمین شود و از همین رو عملیات انتقال بستگی به زمان پایان تجهیزسازی، مرمت و برقراری امنیت دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *