چاه های نفتی محدوده بهبهان که برایمان خیر نداشته اند، لااقل شر نرسانید/سرنوشت طرح مجتمع بزرگ گلخانه ای ۲۰۰ هکتاری بهبهان، در انتظار مجوز شرکت نفت برای یک هکتار زمین

خورنا | پدرام کسائی: بیش از دوسال از گلنگ زنی طرح مجتمع بزرگ گلخانه ای بهبهان می گذرد، و این پروژه همچنان در انتظار اخذ مجوز، و تخصیص زمین است.

به گزارش خبرگزاری خورنا، نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان، دیروز دوشنبه ۲۷ خردادماه با حضور خبرنگاران و شرکت ها و تعاونی های حوزه کشاورزی و دامپروری برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهبهان در پاسخ به سوال خبرنگار خورنا در خصوص سرنوشت طرح مجتمع بزرگ گلخانه ای بهبهان، با گذشت دو سال از کلنگ زنی این طرح گفت: این طرح دوسال قبل با توجه به اولویت اصلی که تامین آب مورد نیاز از رودخانه مارون بود، در منطقه لاسبید کلنگ زنی شد، که بدلیل ناهمواری های طبیعی، و هزینه بالای تسطیح، طرح در این منطقه متوقف شد، تا محل دیگری برای آن مشخص و طرح اجرا شود.

کامبیز محسنی افزود: پس از ملغی شدن اجرای طرح در لاسبید، ۲۰۰ هکتار زمین منابع طبیعی، در پشت زمین های شهر منصوریه برای این طرح در نظر گرفته شد، که در مرحله استعلام، شرکت نفت گچساران، بخاطر یک هکتار زمینی که در محدوده مورد نظر دارد، مجوز لازم را صادر نمی کند، و پیگیری ها همچنان ادامه دارد.

محسنی افزود: در این طرح که با همکاری بانک کشاورزی و بانک زمین اجرا می شود، خود پروژه بعنوان ۷۰ درصد وثیقه تسهیلات طرح در نظر گرفته خواهد شد، و متقاضیان فقط وثیقه ۳۰ درصد باقی مانده را تامین خواهند کرد، و در هر هکتار، ۳ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با پیگیری مسئولین، هرچه سریع تر مجوز شرکت نفت اخذ شود، تا بتوانیم این طرح بزرگ را در بهبهان شروع نماییم.