رئیس اداره هواشناسی هندیجان از خطر طغیان رودخانه‌های این شهرستان خبر داد

خورنا: رئیس اداره هواشناسی هندیجان گفت: بارش ۵۸ میلیمتری باران در این شهرستان، خستگی کشاورزان را شست و از بین برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، شهرستان هندیجان که از جنوبی و محروم‌ترین نقاط حاصل‌خیز استان خوزستان است در بحث کشاورزی بسیار مستعد و در امر دامپروری بسیار فعال است.

این منطقه بخش عمده درآمد و معیشت ساکنان خود را در این دو حوزه در جریان انداخته و در این خصوص بسیار موفق و مؤثر عمل کرده است.

بارش باران دو روز اخیر در شهرستان هندیجان، تبسم و خوشحالی شهروندان به‌ویژه کشاورزان را در برداشته است، این کشاورزان همچنان امیدوارند با بارش‌های مداوم، بیش از پیش شاهد رونق مضاعف منطقه و اراضی کشاورزی و به دنبال آن دامپروری باشند.

*امکان طغیان رودخانه‌ها وجود دارد

رئیس اداره هواشناسی هندیجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در هندیجان اظهار کرد: در دو روز اخیر ۵۸ میلیمتر باران در شهرستان هندیجان باریده و این میزان بارندگی برای این منطقه بسیار مؤثر و مطلوب است.

وی افزود: بارندگی‌ها همچنان تا به امروز تداوم دارد و هوای شهرستان را بیش از پیش به سوی سردتر شدن سوق می‌دهد.

اسلام فتاح در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر وجود آبگرفتگی‌ها در منطقه تصریح کرد: آبگرفتگی‌هایی نیز در برخی از مسیرهای شهرستان ایجاد شده که البته با همت مسئولان شهرداری با سرعت و در کوتاهترین زمان ممکن مرتفع شد.

وی خطاب به شهروندان بیان کرد: از شهروندان می‌خواهیم از تردد در حوالی رودخانه‌ها جلوگیری کنند زیرا با بارندگی، امکان طغیان رودخانه‌ها نیز وجود داشته و این امر آنها را به شدت تهدید می‌کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *