همایش ترویج زایمان طبیعی در رامهرمز برگزار شد

دومین همایش ترویج زایمان طبیعی با شعار سلامت مادران خوزستانی باهدف انتخاب زایمان ایمن در بیمارستان مادر رامهرمز برگزار شد.

خورنا/فرشیدفرجی- به گزارش خبرنگار خورنا رامهرمز در این همایش که از سوی شبکه بهداشت و درمان رامهرمز برگزار شد، دکتر حسینی معاونت بهداشتی استان خوزستان، متخصص زنان، اطفال، ماما و کارشناسان تغذیه حضور داشتند، خانم نرگس هاشمی رئیس زایشگاه بیمارستان مادر اظهار داشت: مادران باردار باید در موارد پرخطر به نزدیک‌ترین مراجع درمانگاهی و پزشکی مراجعه کنند.

 طرح مامای همراه در رامهرمز راه اندازی خواهد شد

وی ادامه داد: به‌زودی در این شهرستان مامای همراه راه‌اندازی خواهد شد و مادران باردار می‌توانند با مرکز مشاوره قرارداد ببندند و در طول بارداری از مامای همراه استفاده کنند.

وی تأکید کرد: با اجرای این طرح مادران باردار بیشتر احساس امنیت واقعی و راحتی خواهند کرد و با این روش، زایمان طبیعی را در سطح شهر افزایش‌خواهیم داد و شاخص سزارین که در طرح تحول سلامت یکی از کلیدهای اصلی بود بتواند سیر نزولی و زایمان طبیعی سیر صعودی را طی کند.

رئیس زایشگاه بیمارستان مادر رامهرمز در پایان گفت: یکدیگر از اهداف ما تأمین سلامت مادر و نوزاد است که در این راستا با آشنا کردن بیشتر مادران، در فرزند پروری و اقداماتی که در حال انجام هستیم امیدواریم به این هدف هم برسیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *