بیش از ۲۶ کیلومتر در شهر حسینیه لوله گذاری می شود

به گزارش خورنا، علی رغم برخورداری شهرستان اندیمشک از نعمت سدهای بزرگ دز کرخه و بالارود و خروش رودخانه‌های بزرگ دز و کرخه و بالارود در این شهرستان، هنوز برخی از مناطق و شهرهای تازه تأسیس اندیمشک از خدمات حوزه آب و فاضلاب به نحو مطلوبی برخوردار نشده‌اند.

به همین جهت در طول سال‌های اخیر و با تولد دو شهر حسینیه و بیدروبه، فرصت و امکان توسعه خدمات این حوزه و کاهش محرومیت بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک بیش از گذشته فراهم و طرح‌های مختلف و گسترده‌ای برای تأمین آب مورد نیاز شهروندان این مناطق و کاهش محرومیت‌های موجود، هدف گذاری شده است.

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر حسینیه ۱٬۸۲۱ نفر و جمعیت شهر بیدوربه نیز شهر ۲٬۳۸۷ نفر بوده که در شهر حسینیه۵۳۳ خانوار و در شهر بیدروبه ۶۳۳ خانوار در این شهر به زندگی می‌پردازند و همین مقوله لزوم توجه و توسعه خدمات حوزه آب و فاضلاب در بخش الوار گرمسیری و شمال شهرستان اندیمشک را بیش از گذشته، مطرح و بیان می‌کند.

به همین جهت و با هدف بررسی مشکلات شهروندان در حوزه خدمات حوزه آب و فاضلاب شهرهای بیدروبه و حسینیه شهرستان اندیمشک با علی رحمتیان رئیس آب و فاضلاب منطقه به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا روند اجرایی طرح‌ها و اقدامات مورد نیاز شهروندان را بررسی کنیم.

بیش از ۲۶ کیلومتر در شهر حسینیه لوله گذاری می‌شود

علی رحمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک، اظهار داشت: امسال و با توجه به نیازهای شهرهای حسینیه و بیدروبه و توسعه خدمات حوزه آب و فاضلاب، طرح‌های مختلفی به اجرا می‌رسد تا علاوه بر تقویت رضایت مندی عمومی، شاخص‌های موجود در شهرستان به رشد مطلوبی برسد.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ مشترک غیر مجاز در شهر بیدروبه، افزود: هم چنین طبق بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۷۰۰ مشترک مجاز از خدمات حوزه آب و فاضلاب شهر حسینیه و ۷۰۰ مشترک نیز از خدمات این حوزه در شهربیدروبه برخوردار می‌شوند که با طرح‌های در حال اجرای حوزه آب و فاضلاب، خدمات این حوزه در شهرستان گسترش می‌یابد.

رئیس آب و فاضلاب شهر حسینیه با اشاره به حفر ۲ حلقه چاه در شهر دوکوهه به جهت تأمین نیاز آب شرب بخش‌های مختلف بخش الوار گرمسیری و شهر حسینیه شهرستان اندیمشک، عنوان کرد: با توجه به موقعیت کوهستانی و جغرافیایی شهر حسینیه و سختی‌های موجود در مسیر اجرای این طرح، بهره برداری از آن در کم‌ترین زمان ممکن، مورد توجه قرار گرفته است.

طرح مطالعاتی اصلاح شبکه و توسعه خدمات آب فا در شهرهای بیدروبه و حسینیه اجرا می‌شود

وی با بیان این که برای اجرای طرح‌های حوزه آب و فاضلاب شهر حسینیه بیش از۲۶ کیلومتر شبکه داخلی آب و فاضلاب متناسب با نیازهای منطقه و استانداردهای روز کشور احداث می‌شود، گفت: بیش از این نیز و با پیگیری مجموعه آب و فاضلاب شهرستان اندیمشک و استان خوزستان، طرح مطالعاتی اصلاح شبکه و توسعه خدمات آب فا در شهرهای بیدروبه و حسینیه مورد توجه قرار گرفته بود.

رحمتیان با اشاره به اختصاص یک میلیارد ریال برای تأمین آب شرب مورد نیازبیمارستان و کوی سلامت شهر بیدروبه، بیان کرد: با اجرای این طرح، گامی مهم در مسیر تحول خدمات حوزه آب فا شهرهای جدید شهرستان اندیمشک برداشته می‌شود که برای اجرای این طرح نیز، ۷۰۰ متر لوله گذاری مورد توجه قرار گرفته است و با تکمیل آن، بیش از ۱۰۰ مشترک از خدمات این حوزه، برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به تهیه جی آی اس یا نقشه اطلاعات جغرافیایی شهر حسینیه با استناد به اطلاعات توصیفی منطقه و راه اندازی دفتر پیشخوان دولتی را از جمله دیگر خدمات حوزه آب و فاضلاب شهر حسینیه دانست و افزود: تهیه نقشه اطلاعات جغرافیایی شهر حسینیه یک اقدام نوین در جهت توسعه خدمات حوزه آب و فاضلاب است و به زودی عملیات اجرایی آن، آغاز می‌شود.

حسینیه نیازمند اجرای طرح جامع حوزه آب و فاضلاب است

رئیس آب و فاضلاب شهر حسینیه با بیان این که شهر حسینیه نیازمند اجرای طرح جامع حوزه آب و فاضلاب است، گفت: با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، اداره آب و فاضلاب شهرستان و استان خوزستان، توسعه خدمات این حوزه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و منابع موجود مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرهای بیدروبه و حسینیه، افزود: به همین جهت، اجرای طرح مطالعاتی و تکمیلی توسعه خدمات این حوزه در شهر حسینیه مورد توجه قرار گرفته است که با بهره برداری کامل از آن، بیش از ۲۶کیلومتر لوله گذاری و نصب و احداث تجهیزات جدید به اجرا می‌رسد و گامی مهم در مسیر تحول خدمات این حوزه، برداشته می‌شود.

رحمتیان با اشاره به این که اولویت در اجرای این طرح، احداث بیش از پنج و نیم کیلومتر لوله گذاری در حسینیه مرکزی است، ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای اجرای کامل این طرح آغاز و پیش بینی می‌شود این طرح با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در شهر حسینیه اجرا و میزان مشترکین خدمات حوزه آب و فاضلاب شهرستان اندیمشک با اجرای کامل آن، به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

طرح مخزن ۲ هزار مترمکعبی شهر حسینیه را یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه آب و فاضلاب بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک است

وی اجرای طرح مخزن ۲ هزار مترمکعبی شهر حسینیه را یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه آب و فاضلاب بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک دانست و گفت: برای اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال اختصاص یافت که بابهره برداری کامل از آن، علاوه بر تأمین رضایت شهروندان خدمات این حوزه و شاخص‌های موجود در شهرستان، تقویت شد.

رئیس آب و فاضلاب شهر حسینیه با بیان این که برای تأمین آب مورد نیا زشهروندان حسینیه علاوه بر بهره برداری از طرح مخزن ۲ هزار متری اقدامات عمرانی مختلفی در حال اجرا و بهره برداری هستند، عنوان کرد: اجرای طرح وورد و خروج آب از مخزن و انتقال آن به مساحت ۳ و نیم کیلومتر از جمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: اجرای این طرح نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال مورد توجه قرار گرفته است و با پیگیری‌های صورت گرفته، بهره برداری کامل از طرح‌های در حال اجرای آب و فاضلاب شهرهای حسینیه و بیدوربه تا ابتدای سال ۹۸ به عنوانیک اولویت هدف گذاری و اقدامات لازم در این زمینه به اجرا رسیده است.

انتهای پیام/