رئیس شورای استان در گفتگو با خورنا:

چیزی به عنوان سهم ۷۰ به ۳۰ در استخدام سیمان خوزستان نداریم/ بر اساس تقسیمات وزارت کشور، کارخانه سیمان خوزستان در حریم استحفاظی و سیاسی هفتکل است

سید حسن موسوی عضو شورای اسلامی شهر هفتکل در گفتگو با خورنا در خصوص موضوعات شرکت سیمان عنوان کرد؛ درباره کارخانه سیمان نمی شود سلیقه ای صحبت کرد چرا که ملاک و معیار تصمیم گیری بر مبنای مصوبات و قوانین دولت است.

ایشان افزود؛ در وضعیت اقتصادی امروز در وهله اول همه باید تلاش کنیم چرخ شرکت سیمان خوزستان برای تولید با قدرت تمام بچرخد تا بتوان تولید و اشتغال را در کنار هم داشت.

موسوی بیان کرد؛ در خصوص سیمان خوزستان همیشه در بین مردم صحبت است ولی مصوبات و قوانین دولت همه چیز را در خصوص این واحد صنعتی روشن کرده است.

وی ادامه داد؛ بعد از شهرستان شدن هفتکل در سال ۱۳۸۷ با توجه به مستندات و شرایط جغرافیایی منطقه ، کارخانه سیمان خوزستان بر اساس تقسیمات وزارت کشور در حریم سیاسی و استحفاظی هفتکل همچنان باقی ماند ولی با توجه به شرایط بیکاری مناطق هم شعاع کارخانه برای جذب نیرو مواردی لحاظ شد.

عضو شورای اسلامی شهر هفتکل بیان کرد؛ متاسفانه در این مدت با توجه به اینکه مدیران سیمان ملزم به رعایت مصوبات و قوانین الحاقی بودند ولی در بسیاری از موارد به صورت سلیقه ای عمل کردند که بنده از تعدادی از مدیران ستادی سیمان بسیار گله مند هستم.

موسوی افزود؛ رفع بخشی از بیکاری جوانان هفتکل در کنار جوانان رامهرمز که قرار بود با توجه به نرخ بیکاری ، فقر و…. رعایت شود متاسفانه این موضوع با وجود اینکه هفتکل هم اکنون بالاترین نرخ بیکاری استان خوزستان را دارد متاسفانه در این دو دهه عمر کارخانه از طرف مدیران سیمان به فراموشی سپرده شد که هم اکنون کمتر از ۱۵ درصد نیرو انسانی سیمان از شهر هفتکل است.

رییس شورای عالی استان بیان کرد؛ در سال ۱۳۹۶ برای رعایت توازن جذب نیرو انسانی جدید در کارخانه سیمان با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان ،مهندس فضل الله پور مدیر کل سیاسی استانداری و مهندس محمد پور مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان جلسه شورای اشتغال در فرمانداری هفتکل تشکیل و مصوباتی در این زمینه تصویب شد که هم اکنون ملاک استخدام نیرو جدید برای اساس این مصوبات خواهد بود.

ایشان افزود؛ جوانان عزیز و برومند شهرستان رامهرمز مانند جوانان هفتکل در اشتغال و جذب در سیمان خوزستان دارای سهم مساوی هستند ولی اگر از طرف مدیران دولتی هفتکل گلایه مندی وجود دارد فقط روی موضوعات رعایت حریم استحفاظی و سیاسی شهرستان هفتکل است که نیاز است مدیران شهرستان همجوار رعایت کنند.

سید حسن موسوی عضو شورای اسلامی شهر هفتکل در پایان گفت؛ به عنوان یک ایرانی مسلمان درخواست دارم اگر تفکر ، تصمیم و اقدامی صورت می گیرد بر مبنای توسعه ملی باشد