تعداد حضور زائر اربعین خارجی وارد شده به اندیمشک از ده هزار نفر گذشت

فرماندار اندیمشک گفت: تاکنون، بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین خارجی با حضور در شهرستان اندیمشک به زیارت حرم‌های متبرکه اهل بیت(ع) شتافته‌اند.

پیمان جهانگیری در گفت وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک، اظهار داشت: آئین‌های ویژه معنوی و فرهنگی، هم زمان با حضور زائران خارجی کشورهای مختلف جهان در شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود.

وی با بیان این که زائران کشورهای آذربایجان، پاکستان و افغانستان بیشترین زائران خارجی وارد شده به شهرستان اندیمشک را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند، افزود: برگزاری نماز جماعت، قرائت ادعیه‌های مذهبی، تلاوت قرآن و ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله ویژه برنامه‌های برگزار شده در شهرستان بوده که هم زمان با حضور زائران خارجی است.

فرماندار اندیمشک بیان کرد: هم چنین زائران کشورهای دیگر جهان از جمله فرانسه، آلمان، اتریش، تاجیکستان، هند، ترکیه، روسیه، داغستان، به همراه کاروان‌های زیارتی اربعین با ورود به شهرستان اندیمشک عازم زیارت حرم‌های متبرک اهل بیت(ع) شده‌اند.

فرماندار شهرستان اندیمشک با اشاره به این که طبق بررسی‌های صورت گرفته، روزانه بیش از ۲ هزار زائر خارجی وارد شهرستان اندیمشک می‌شوند، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار زائر خارجی اهل کشورهای مختلف جهان وارد شهرستان اندیمشک شده‌اند.

وی گفت: با توجه به این که شهرستان اندیمشک ورودی استان خوزستان بوده و هم چنین به مرزهای کشور از جمله چذابه، شلمچه و مهران فاصله چندانی ندارد، امسال شاهد افزایش حضور زائران اربعین خارجی در شهرستان اندیمشک هستیم.

جهانگیری ادامه داد: به همین جهت، خانه معلم شهرستان اندیمشک به عنوان مرکز اسکان زائران خارجی و تمام تمهیدات و تجهیزات مورد نیاز به جهت پذیرایی از زائران خارجی در شهرستان اندیمشک پیش‌بینی و فراهم شده است.

انتهای پیام/