معاون اقتصادی استاندار خوزستان:

جذب بیش از ۶۲ درصد میزان اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر در استان خوزستان؛ بانک کشاورزی پیشتاز پرداخت تسهیلات است

معاون اقتصادی استاندار خوزستان میزان جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و فراگیر خوزستان را بیش از ۶۲ درصد دانست و تصریح کرد: در زمینه پرداخت این تسهیلات تاکنون بانک کشاورزی با ۹۵ درصد در رتبه اول و بانکهای توسعه تعاون با ۳۵ درصد، پست‌بانک ۳۳ درصد و صندوق کارآفرینی امید هم با ۳۲ درصد به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان خوزستان که امروز شنبه ۱۰ شهریورماه ۹۷ در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزارشد سیدعلی بحرینی با بیان اینکه امروز سه شهرستان را که در زمینه جذب اعتبارات پایدار روستایی و عشایری و همچنین اشتغال فراگیر عملکرد چندان مناسبی نداشته‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم اظهار کرد: میزان اعتبار اشتغال پایدار روستایی در شهرستان امیدیه هشت‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده و تعداد طرحهای ارسال شده به بانکها نیز ۳۸ طرح به ارزش هشت‌میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان بوده است که قاعدتا با توجه به روند بررسی طرحها توسط بانکها، این مقدار طرح معرفی شده به هیچ عنوان کافی نیست و می‌بایست ۱/۵ تا دو‌برابر بودجه تخصیص یافته طرح به بانک معرفی می‌شد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: طرحهای مصوب شده در حدود ۲۳ طرح به ارزش چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که طرحهای منعقد شده ۱۳ طرح به ارزش دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و همچنین طرحهای پرداخت شده نیز شش طرح به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی میزان اعتبارات اشتغال روستایی شهرستان ماهشهر را هفت میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این شهرستان ۳۲ طرح به ارزش ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بانکها معرفی شده است که طرحهای تصویبی تاکنون هفت طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

بحرینی با بیان اینکه از کل هفت میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی شهرستان ماهشهر تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار شده است اظهار کرد: طرح‌های منعقد شده پنج طرح با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و طرح‌های پرداخت شده نیز ۱۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان در مورد آخرین وضعیت شهرستان کارون از لحاظ جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: میزان اعتبارات شهرستان کارون در این خصوص ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که طرحهای ارسالی به بانک از این شهرستان ۳۱ طرح به ارزش ۴۱ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد طرح‌ ارسالی به بانکها تاکنون ۱۲ طرح به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تصویب و ۹ طرح نیز به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عقد قرارداد شده و ۹ طرح‌ هم به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز تاکنون تسهیلات آن پرداخت شده است.

بحرینی پایان شهریورماه را آخرین فرصت برای استفاده از تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی دانست و بیان داشت: با توجه به این فرصت محدود باقیمانده رئیس اداره کار هر شهرستان باید تمامی طرحهای بزرگ و کوچک موجود در بانکهای استان را که احتمالا موانعی در راه تصویب آنها وجود دارد به کارگروه فنی اشتغال استان معرفی کرده تا در زمینه رفع مشکلات آنها اقدام اساسی صورت بگیرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان در پایان میزان جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و فراگیر خوزستان را بیش از ۶۲ درصد دانست و تصریح کرد: در زمینه پرداخت این تسهیلات تاکنون بانک کشاورزی با ۹۵ درصد در رتبه اول و بانکهای توسعه تعاون با ۳۵ درصد، پست‌بانک ۳۳ درصد و صندوق کارآفرینی امید هم با ۳۲ درصد به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.