مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

تولید کود اوره در مجتمع‌های پتروشیمی وضع مطلوبی دارد

خورنا|باقر گل فر:مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تامین کامل کود اوره مورد نیاز کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: تولید کود اوره مجتمع‌های پتروشیمی وضع مطلوبی دارد.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قدرت‌الله فرج‌پور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تولید کود اوره در مجتمع‌های پتروشیمی وضع مطلوبی دارد و نظم بسیار خوبی در این بازار حاکم است.

وی با اشاره به این‌که وضع مناسبی از نظر تولید و عرضه توسط واحدهای پتروشیمی تولیدکننده کود اوره وجود دارد، افزود: مجتمع‌های تولیدکننده کود اوره طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال تولید هستند و با اعمال کنترل‌های لازم، صادرات این محصول تنها پس از تامین نیازهای داخلی انجام می‌شود. وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای سال نیاز خود را اعلام می‌کند و واحدهای پتروشیمی همگام با تامین نیاز داخل، تولید مازاد بر بازار را صادر می‌کنند.

تولید کنونی کود اوره کشور بیش از ۶ میلیون تن در سال است که ازسوی مجتمع‌های پتروشیمی‌ شیراز، رازی، خراسان، کرمانشاه و پردیس انجام می‌شود. مقدار کود اوره مورد نیاز کشور، طبق آمار اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *