نامه اعتراض دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عملکرد فرهنگی این دانشگاه

عباس مدحجی . خورنا : نامه سرگشاده و اعتراضی تعداد زیادی از فعالین دانشجویی در اعتراض به وضعیت فرهنگی و عملکرد مدیر فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر صبح امروز منتشر شد.

در این نامه ، ۲تشکل دانشجویی، ۷کانون فرهنگی و بیش از ۱۰ انجمن علمی به همراه بیش از ۱۰۰ فعال دانشجویی، نارضایتی های خود را نسبت به اوضاع فرهنگی و عدم کارآمدی مدیر فرهنگی دانشگاه به ریاست دانشگاه منتقل کردند.
نامه اعتراضی به شرح ذیل می باشد:

 

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر لطف الله خواجه پور
ریاست محترم دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

با سلام

نامه ای که امید است به نظاره شما در آید، اعتراض جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی به یکی از مراکز زیر مجموعه شما می باشد، اعتراضی که بسیاری از دانشجویان آن را در دل خود نگه داشته و خود را با جملاتی مانند: چه فایده ای دارد، به دانشجو بها نمی دهند و امثال این خود را تسکین میدهند.
بارها اعتراض خود را از تریبون های مختلف نسبت به عملکرد حوزه فرهنگی دانشگاه به سمع و نظر جنابعالی رسانیده ایم.
که پیش از آن نیز این مشکلات را به معاونت فرهنگی انتقال داده ایم ولی تاکنون هیچگونه تغییر مثبتی که رخ نداده، بلکه متاسفانه روز به روز اوضاع فرهنگی دانشگاه نگران کننده تر می شود.
جناب دکتر، هر چه جلوتر می رویم از کیفیت و حتی کمیت فعالیت های دانشجویی دانشگاه کاسته می شود، نمونه بارز آن عدم فعالیت حوزه فرهنگی دانشگاه در دهه انقلاب می باشد، روزهایی که انتظار برگزاری برنامه هایی جهت پاسداشت ارزش های انقلاب را می کشیدیم اما دانشگاه در سکوت مطلق این روزها را پشت سر گذاشت،نمونه دیگر آن کم توجهی به کانون های فرهنگی دانشگاه در حیطه های مختلف می باشد، مگر نه این طبق گفته رهبری کارزار فرهنگی اگر از کارزار نظامی مهم¬تر نباشد، کمتر نیست؟
مگر راهبرد مسئولین دانشگاه چیزی جز حرکت در مسیر اعتلای فرهنگ و جامه عمل به سخنان رهبری پوشاندن است؟
اگر تصمیم بر چنین اقدامی است صراحتا اعلام کنید که دیگر دانشجو وقتش را در این دانشگاه تلف نکند، نه این که تک تک فعالیت های دانشجویان را رزومه ی کاری حیطه خود کنید و با غرور برای مراجع بالاتر از خود ارسال کنید.
جناب آقای دکتر، متاسفانه عدم توانایی و مدیریت غیر تخصصی و ناکارامد مدیریت فرهنگی تا بدان جاست که از اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی وزارت سر باز میزنند و کمترین ارزشی برای وقت و تلاش دانشجو قائل نمی شوند و پاسخ روشنی برای این اقدامات خود ارائه نمی دهند، مگر این دانشگاه خود را ورای قوانین می داند که براحتی قوانین و دستورالعمل ها را نادیده میگیرد؟
عدم تخصص گرایی و بی مسئولیتی در مدیران مراکز زیردست جنابعالی به امری عادی تبدیل شده است و اخیرا شاهد پست گرفتن افرادی در حیطه ی فرهنگی دانشگاه هستیم که کوچک ترین سابقه فعالیت فرهنگی و یا شناخت و تخصص در این حیطه را ندارند و پاسخ گویی در این زمینه را مستقیما متوجه حضرتعالی می دانیم.
ما فعالین دانشجویی و فرهنگی مجددا نارضایتی خود را از وضعیت فرهنگی دانشگاه و مدیریت ناکارآمد مدیریت فرهنگی را به نظر شما می رسانیم و خواستار پیگیری شما هستیم. اصلاح مشکلات خواسته و امید تمامی فعالین دانشجویی و فرهنگی است، خواسته ای که همیشه به دنبال تحقق آن هستیم اما هر چه جلوتر می رویم از آن دورتر می شویم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *