شهردار خرمشهر در نشست خبری: 

طناب منطقه آزاد اروند بسیار خوب و پرگره است

عباس مدحجی. خورنا: سالن همایش های شهرداری خرمشهر عصر یکشنبه میزبان نشست خبری شهردار خرمشهر بود. دارابی شهردار خرمشهر با حضور در بین خبرنگاران، به سوالات آنان پاسخ داد.

دارابی ضمن استماع سوالات خبرنگاران به تعدادی از سوالات به فراخور زمان جلسه اینچنین پاسخ داد : گردشگری کارون باعث به حرکت درآمدن چرخه ی اقتصادی و ایجاد جاذبه های سرمایه گذاری شده است . لنج داران خرمشهری در ایام نوروز هرشب میزبان ۱۴هزار نفر بودند و ۱۴۰میایون تومان گردش مالی داشتند. اشتغال زایی های مستقیم و غیرمستقیم از جمله نکات مثبت این گردشگری دریایی بود. چرخ خرمشهر با گردشگری خواهد چرخید.
غروب خین خرمشهر از بهترین منظره هاست . باید در این مناطق هتل و رستوران های مبتنی بر اقلیم احداث شود.

ار جمله برنامه های ما پیداکردن خرمشهری هایی ست که الان مقیم جاهای دیگر هستند و با التماس از آنها بخواهیم به خرمشهر برگشته و سرمایه گذاری کنند. از همینجا اعلام میکنم شهرداری خرمشهر کاملا در اختیار سرمایه گذار خواهد بود. بنده ساخت تراکم های VIP را شخصا پیگیری ونظارت خواهم کرد . یک روز در هفته برای ملاقات عمومی با سازندگان اختصاص دادیم .ما ازشهرهای اطراف باید ساختمان ساز بیاوریم . از زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ، سامری نماینده خرمشهر ، امام جمعه محترم و زعمای شهر ممنونم که  برای انعقاد تفاهم نامه و کمک به عمران کمک کردند. طناب اتصال ما به منطقه آزاد بسیار محکم ، خوب و پرگره است . من قدر سامری را میدانم. ایشان برای شهر خون دل میخورد. منبع خبری ناموثق حواشی درباره انتصابات مطرح کرده است که تایید نمیکنم.  جلسه من و سامری با فرماندار پیرامون موقعیتهای عمرانی خرمشهر بود.

دارابی در قسمت دیگری از سخنانش درباره بودجه سال ۹۷ گفت : طبق مصوبه شورای شهر بودجه عمرانی سال ۹۷ ، صدمیلیارد تومان برآورد شده که چهل درصد انها از اعتبارات جاری ست. هرهفته روزهای سه شنبه بعدظهر جلسه ی اداری مالی برای آموزش درآمدزایی جاری برای شهرداری برگزار میشود. باید به جایی برسیم که بتوانیم از بودجه جاری ، سه ماه حقوق پرسنل  معادل یک میلیارد تومان را پرداخت کنیم.بنظر من چهل هزار میلیارد تومان برای آباد شدن کل خرمشهر لازم است.

وی همچنین درپاسخ دیگر سوالات افزود: حق الایندگی از محل پالایشگاه ابادان پرداخت میشود که شصت درصد به آبادان سی درصد به خرمشهر و ده درصد آن به جزیره مینو تعلق دارد . پروژه مسکونی آزین ساخت یک کلاف سردرگم است که نیازمند مصوبه هییت مدیره خریداران است . کارهای این پروژه تاحد زیادی پیشروی کرده است ولی فعلا  قصد رسانه ای کردنش را ندارم . من مخالفتی با پارک ابی نداریم . برای این سازه با سی متر ارتفاع و هفتاد متر طول انتظار داریم موقعیت مکانی بهتری در نظر گرفته شود.

ساخت دو فرهنگسرا را با موضوعات نجوم و دریانوردی با جزیات کامل و گسترده در دستور کار داریم. پیگیر سراهای محله هستیم و امیدواریم بتوانیم با بازدید از سراهای محله در تهران آنها را در خرمشهر اجراکنیم. همچنین برای سرمایه گذار بازار امام علی ع درخواست وام کردیم.

بنظر میرسد دارابی در اولین نشست خبری خود بعد از انتخابش به شهرداری خرمشهر بیشتر به دنبال جلب نظرات مردمی و تثبیت جایگاهش باشد تا با اعلام حضور رسانه ای هرچه سریعتر جایگاه مردمی هم پیداکند . بعد از انتشار حواشی اختلافات دارابی با شورای شهر و شخص نماینده تکذیبهای و  سوال برانگیزی از سوی سامری ، دارابی ، بچاری و پورحمزاوی در منابع خبری انتشار یافت که ناظران را بیش از پیش به وجود اختلاف مطمئن کرد . اکنون اما باید دید حاصل نصب بنرهای تشکر از عاملین عقد تفاهم نامه ی هزار میلیاردی در چه زمینی درو خواهد شد. شاید موسم برداشت دوسال دیگر باشد

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *