استاندار خوزستان در جلسه کار گروه اشتغال شهرستان هفتکل:اشتغال ۲۰ هزار نفره در برنامه توسعه میادین نفتی در سال ۹۷

 قادر سبحانی |خورنا_جلسه شورای اشتغال شهرستان هفتکل ظهر امروز با حضور استاندار خوزستان و جمعی مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری هفتکل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه فرماندار هفتکل ضمن عرض خیر مقدم و ارائه عملکرد فرمانداری هفتکل در یک سال اخیر اظهار داشت:شهرستان هفتکل حق بزرگی بر کل کشور دارد و در محرومیت به سر می برد

اسحق مرادی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف نیروهای انسانی بعد از اتمام کار پیمانکار شرکت نمک زادایی هفتکل، خاطرنشان کرد: ما این توقع را نداریم که تمام نیروی انسانی بنگاه های بزرگ اقتصادی شهرستان از جمله کارخانه سیمان، از هفتکل باشد اما توقع داریم با توجه به شرایط موجود این بنگاه ها و شرکت ها که در موقعیت جغرافیایی این شهرستان هستند، عدالت رعایت شود.

در ادامه این جلسع غلام‌رضا شریعتی در این جلسه بابیان اینکه همه باید برای اشتغال جوانان تلاش کنند، اظهار کرد: ما نسبت به جوانان تعهد داریم‌، این مردم باوجود گله‌مندی از شرایط معیشتی همچنان حافظ و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

وی بیان کرد: میزان بیکاری در استان اگرچه ازنظر تعداد زیاد نیست اما به نسبت جمعیت آن درصد بالایی دارد و از متوسط استانی بیشتر است.

استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت رفع موانع پیش ‌روی سرمایه‌گذاران، عنوان کرد: باید به بخش خصوصی برای کاهش معضل بیکاری توجه‌ ویژه‌ای شود.

وی بابیان اینکه اشتغال مسئله اول کشور است، گفت: بخشی از نمره ارزشیابی ادارات، مدیران کل و فرمانداران، میزان اشتغال‌زایی آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه توسعه میادین نفتی خوزستان در سال ۹۷، گفت: در این حوزه، بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار نفر جذب خواهند شد و امیدواریم بتوانیم نسبت به جذب جوانان هفتکلی نیز اقداماتی صورت دهیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلی که برای کوره‌ها و آهک‌پزی‌های هفتکل به دلیل قطع گاز به وجود آمده است، گفت: حدود ۲۰۰۰ خانوار از بیش از ۸۰ سال قبل در این حرفه مشغول به کار هستند. هزینه‌های انشعاب گاز شیرین به این واحدها برآورد شود تا به‌تدریج با حمایت دولت این کار انجام شود و تا آن زمان همچنان برای عدم تعطیلی واحدها به‌ روش سنتی گاز تزریق شود.

در ادامه مهندس ظاهری نماینده مردم بیان داشت:دغدغه اصلی همه بیکاران ساده سازی است

وی در ادامه بیان داشت :دغدغه اصلی ما بحث اشتغال جوانان است ودرخصوص پروژه نمک زدایی شرکت نفت در مرحله اول سهمیه مورد نیاز را ۲۰ نفر اعلام کرد که ما با پیگیری مکرر و کمک استاندار توانسته ایم این سهمیه را به ۴۰ نفر افزایش دهیم که با توسعه میادین نفتی این سهمیه در سال ۹۷ افزایش چشم گیری خواهد داشت

استاندار خوزستان همچنین در این جلسه مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان و مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) خوزستان را به‌عنوان معین شهرستان هفتکل تعیین کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *