بی‌آبی، خواب را از شادگانی‌ها گرفته است

خورنا: شهرک شهید منتظری شادگان با برخورداری از ۲۰۰ خانوار تنها در برخی از ساعات نیمه‌ شب آب را به چشم می‌بیند و همین امر ساکنان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، نبود آب در شهرک شهید منتظری شهرستان شادگان، زندگی ساکنان این منطقه را مختل کرده است.

این شهرک نزدیک به ۲۰۰ خانوار را در خود گنجانده و اکنون با مشکل قطعی‌های مکرر آب و اغلب بی‌آبی مواجه است؛ اهالی این شهرک طی مکاتباتی با مسئولان مرتبط خواستار برطرف کردن معضل بی‌آبی برآمده اما تاکنون پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌اند.

این مشکل که در نوع خود حاد است، ساکنان شهرک منتظری را در سرتاسر فصل تابستان و شرجی‌های اخیر به دردسر انداخته و تا به‌حال چشم و گوش بینایی معضل پیش آمده را بررسی نکرده است.

بی‌آبی در این شهرک روز به روز به ساکنان فشار بیشتری وارد کرده و مدت زمان قطعی آن نیز بیشتر می‌شود؛ حال باید گفت که شهرستان شادگان با وجود ظرفیت‌های بالای اقتصادی، تجاری و اجتماعی نظیر برخورداری از آب و اراضی مستعد کشاورزی، بهره‌مندی از تالاب بین‌المللی گردشگری، فولاد شادگان و هزار و یک امتیاز و مزیت دیگر امروز باید شاهد تشنگی شهروندانش باشد؟!

* تنها ۱۰ شب تا ۶ صبح آب وصل است

در این خصوص یکی از ساکنان شهرک شهید منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد قطعی مکرر آب شهرک در ساعات مختلف روز هستیم.

وی افزود: تنها از ساعت ۱۰شب تا شش صبح آب وصل بوده و می‌توانیم برای روز بعد آن را در منبع و مخازن موجود در منزل تا حد توان ذخیره کنیم.

این شهروند ۳۵ شادگانی خاطرنشان کرد: آبی که ذخیره می‌کنیم با توجه به گرمای هوا تنها صرف شست‌وشوی روزانه می‌شود و برای آشامیدن باید آب تصفیه خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل بی‌آبی ساکنان این شهرک را به دردسر انداخته است، گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه فکری ساکنان شهرک منتظری، بی‌آبیست که امیدواریم مسئولان با توجه مضاعف و ویژه هر چه سریع‌تر نسبت به مرتفع ساختن آن اقدام کنند.

* لوله‌کشی آب به سال‌ها پیش از انقلاب باز‌می‌گردد

دیگر ساکن این شهرک چنین عنوان کرد: کمبود آب شرب در این شهرک مردم را بسیار آزار می‌دهد زیرا باید ساعات طولانی از شب را برای ذخیره‌سازی آن بیدار بود.

وی افزود: قطعی مکرر آب، آسایش را از ساکنان گرفته و ما تنها چشم به لطف مضاعف مسئولان شهری و استانی برای رفع معضل پیش آمده داریم.

این شهروند ۵۶ ساله شادگانی ادامه داد: قدمت لوله‌کشی آب به این شهرک بسیار بالاست و به جرأت می‌توان گفت به سال‌های پیش از انقلاب بازمی‌گردد.

وی بیان کرد: با وجود گذشت این همه سال هیچ‌گونه اقدامی در راستای بازسازی، ترمیم و تعویض شبکه‌های آبرسانی این شهرک انجام نشده است.

این شهروند شادگانی عنوان کرد: حق مردم شادگان این نیست، زیرا این مردم که متعهد و وفادار به نظام و انقلاب بوده و هستند با تقدیم شهدا و رزمندگان زیادی تا آخرین نفس در مقابل دشمن بعثی و متحدانش ایستادند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان پایمال شود.

* خط لوله آبرسانی ۴۷ ساله است!

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان در خصوص معضل بی‌آبی در این شهرک اظهار کرد: آب شهرستان شادگان از رود کارون تأمین می‌شود.

وی افزود: خط لوله آبرسانی به این شهرستان ۲۵ اینچ بوده که باید ۱۲ سال پیش تعویض می‌شد زیرا ۱۵ اینچ آن را گل و لای مسدود کرده است.

عبدالله تمیمی با اشاره به اینکه این خط لوله ۴۷ ساله است، گفت: این شیوه آبرسانی و لوله‌گذاری برای ۳۰ سال پیش جوابگو بوده اما امروز این منطقه همچنان به وسعت و جمعیت خود می‌افزاید و مطمئناً شبکه قدیمی نمی‌تواند کارساز باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا با وزیر نیرو نیز رایزنی‌هایی انجام داده که وی نیز قول مساعدت در راستای تعویض شبکه آبرسانی شهرستان را داده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه البته در راستای رفع مشکل پیش‌روی این شهرک نیز اقدامات عاجلی صورت گرفته است، گفت: اکیپی را از اهواز برای بررسی مشکل به شهرستان آورده‌ایم که نسبت به خط انتقال آب اقدام کند.

وی اضافه کرد: با توجه به فرسودگی لوله‌ها به اجبار در برخی ساعات آن‌هم مثلاً دو ساعت در شبانه‌روز آب باید قطع شود تا بتوان آن را به درستی سهمیه‌بندی و تقسیم کرد.

تمیمی با بیان اینکه البته تمام تلاش بر این است که آب در ساعاتی که مردم مصرف کمتری دارند قطع شود، گفت: ما از مردم این منطقه به‌ویژه شهرک منتظری به‌دلیل مشکل پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و قول می‌دهیم که این معضل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع کنیم.

* شبکه آبرسانی فرسوده است

فرماندار شادگان نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: شبکه آبرسانی شهرک شهید منتظری شادگان فرسوده است و رایزنی‌هایی در راستای تعویض آن نیز صورت گرفته است.

وی افزود: از مسئولان مرتبط استان خوزستان نیز در راستای رفع این مشکل کمک خواسته که منتظر اقدام آنها در راستای اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی نه تنها به این شهرک بلکه به مجموع شهرستان هستیم.

مردم استان خوزستان به‌ویژه شهرهای جنوب استان علاوه بر عدم برخورداری از آب سالم آشامیدنی و پرداخت هزینه‌های آن به سازمان باید نسبت به خرید آب شرب نیز اقدام کرده و هزینه‌ای در این خصوص نیز متحمل شوند.

اکثر شهرهای این استان با وجود گذشت بیش از ۲۰ سال از پایان جنگ و ۳۰ سال از انقلاب همچنان کپسول گاز بر دوش و بشکه آب بر سر مسیر منزل را می‌پیمایند و خدا را شکر می‌کنند!

امروز شانه‌های این مردم که سال‌های سال آوارگی را بر دوش کشیده تاب تحمل سنگینی آب و گاز را ندارد؛ امروز مردم شهرک منتظری شادگان حس آوارگی را بیش از پیش احساس می‌کنند، این مردم با رؤیای سراب شب را سپری کرده و روز را از نو می‌سازند.

مریم خبازی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *