شهردار آبادان: خرید کابل پل امام رضا از فرانسه

خورنا : محمودرضا شیرازی اظهار داشت: فناوری تهیه کابل‌های پل، در اختیار غرب و به‌ویژه کشور فرانسه است.
به گزارش خورنا وبه نقل از فارس، وی با اشاره به اینکه چینی‌ها نیز تولیدکننده خوبی برای کابل‌های پل هستند، بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده ترجیح دادیم در وهله نخست شانس خرید کابل‌ها را از کشور فرانسه دنبال کنیم.
شهردار آبادان افزود: در راستای دعوت پیمانکار از شرکت‌های فرانسوی برای تهیه کابل‌های موردنیاز هفته گذشته، نمایندگان یک شرکت فرانسوی وارد تهران شده و از نزدیک با وضعیت و موقعیت پل کابلی آشنا شدند.
وی ادامه داد: فرانسوی‌ها پل کابلی آبادان را تحسین و ضمن تقدیر از طراحان آن این پل را یکی از پل‌های زیبای خاورمیانه دانسته و برای تأمین کابل‌های آن اعلام آمادگی کردند.
شیرازی تصریح کرد: باتوجه به شرایط تحریم غرب بر علیه کشورمان، نمی‌توان زیاد به فرانسوی‌ها و غربی‌ها برای وفای به عهدشان امیدوار بود اما با این حال برای خرید کابل‌ها از فرانسه تلاش خواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون برای خرید کابل‌ها از فرانسه با مشکل مواجه نشده‌ایم، گفت: مقرر شد فرانسوی‌ها پس از بازگشت به کشورشان نتیجه قطعی را به‌ما بدهند و ما همچنان منتظر نتیجه هستیم.
شهردار آبادان اضافه کرد: باتوجه به بررسی‌های انجام شده پروژه احداث پل این امکان را به ما می‌دهد که برای خرید کابل‌ها مدت زمانی را به رایزنی‌ ادامه دهیم.
وی اظهار داشت: اگر پاسخ فرانسوی‌ها به‌دلیل تحریم‌ها منفی باشد، تمهیداتی با شرکت فرانسوی اندیشیده شده تا تحریم دور زده شود و بعید است این موضوع افشا شود.
شیرازی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم سال‌های گذشته که در کلان‌شهر اهواز مشغول فعالیت بودم نیز ده‌ها جاروی خیابانی را از کشور آلمان توسط ترکیه خریداری و وارد اهواز کردیم.
وی افزود: مذاکره با چینی‌ها را نیز برای خرید کابل‌ها و مدل موردنظر آغاز کرده‌ایم تا زمان را از دست ندهیم و همه گزینه‌ها را نیز دنبال کرده باشیم.
شهردار آبادان با تأکید بر رفاه حال شهروندان، ادامه داد: همه مسیرهای موقتی که جایگزین میدان ابوالحسن شده‌اند روکش آسفالت خواهد شد.
وی تصریح کرد: هیچ‌گونه مجوز حفاری در خیابان‌های اطراف پروژه بزرگ پل کابلی و راه‌های جایگزین به شرکت‌های حفار داده نخواهد شد.
شیرازی در ادامه گفت: امیدواریم با اقدامات در حال انجام بتوان بیش از پیش موجبات رضایت شهروندان را فراهم ساخت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *