رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان؛

عدم استقبال از طرح رونق تولید ۹۶/امکان تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی فراهم شد

خورن‍ا|احمدرضارستمی: در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید خوزستان، سید نورالله حسن زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد: از روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه امکان ثبت‌نام دوباره در سامانه هماهنگ(بهین یاب) برای متقاضیان دریافت وام در طرح رونق تولید ۹۶ مجدداً فراهم شده است.

وی افزود: متاسفانه از روز بازگشایی سایت مذکور تاکنون هیچ استقبال خوبی از طرح رونق تولید بعمل نیامده که امیدواریم در آینده وضعیت بهتر شود.

حسن زاده ضمن اشاره به بسته‌های خروج از رکورد استانی که توسط سازمان برنامه و بودجه خوزستان تدوین شده است گفت: در صورتی که این بسته‌های حمایتی عملیاتی شوند، شاید از طریق این بسته‌ها بهتر بتوانیم به بخش تولید کمک موثر داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خوزستان در مورد نقش مفیدی که بسته‌های حمایت از تولید می‌توانند در رونق تولید داشته باشند یادآوری کرد: در سال گذشته با مشکلات فراوان در مجموع با همکاری جهاد کشاورزی تنها توانستیم ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در امر تولید داشته باشیم در صورتی که تسهیلات پرداختی بانک‌ها به طرح‌های تولیدی از طریق صندوق توسعه ملی در این مدت، چندین برابر این رقمی بود که ما توانستیم در طول مدت این یکسال با زحمت فراوان در حقیقت بعنوان تسهیلات رونق تولید پرداخت کنیم .

وی در مورد بخشنامه جدیدی که وزارت امور اقتصادی و دارائی در مورد واحدهای تولیدی دارای مجوز صادر کرده است، گفت: براساس این بخشنامه امکان تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی فراهم شده است.

حسن زاده توضیح داد: در این بخشنامه بنا بر اختیار ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم و به منظور حمایت از واحدهای تولیدی دارای مجوز از مراجع زیر ربط که به دلیل مشکل نقدینگی امکان پرداخت اقساط در سر رسید مقرر را ندارند، ادارات مالیاتی باید ترتیبی را اتخاذ نمایند تا  امکان تقسیط مجدد بدهی مالیاتی مودیان مذکور برای یک‌بار فراهم گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: یعنی مثل سال گذشته مجدداً واحدهایی که باز دارای بدهی مالیاتی هستند، به صرف اینکه بتوانیم آنها را تعیین تکلیف کنیم باز می‌توانند از این امکان استفاده کنند.