در نشست خبری فعالان حوزه فناوری اطلاعات با اصحاب رسانه عنوان شد:

۲۸ فروردین زمان افتتاح نمایشگاه الکامپ خوزستان

خورنا|احمدرضارستمی: به مناسبت برگزاری نمایشگاه الکامپ خوزستان، نشستی خبری با حضور فعالان دولتی و بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در روز دوشنبه ۲۱ فروردین در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

در این نشست خبری علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: این نمایشگاه از ۲۸ فروردین آغاز و تا یک اردیبهشت ادامه دارد و ساعت بازدید از ساعت(۱۰ صبح الی ۱۳) و در عصر از ساعت( ۱۷ تا ۲۲شب) میباشد.

وی افزود: در این نمایشگاه بازدید برای عموم آزاد و در دو بخش دولتی و خصوصی اجرا میشود که در بخش دولتی، ادارات و دستگاههای دولتی خدماتی را که در طول سال به مردم ارائه میدهند در آنجا معرفی میکنند و در بخش خصوصی نیز شرکت‌هایی که در تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و استانداری خوزستان شرکت داشته‌اند، حضور پیدا می‌کنند.

صالح نساج عنوان کرد: امسال بخش جدیدی که به نمایشگاه الکامپ اضافه شده و این نمایشگاه را متنوع و خاص کرده است مربوط به تحولاتی صورت گرفته در زمینه رباتیک و استارتاپ است و نیز باعث بالا رفتن سطح علمی و کیفی نمایشگاه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان اظهار کرد: از کلیه اپراتورها، ارائه‌دهندگان اینترنت، شرکت‌های نرم‌افزاری و شرکتهایی که میتوانند در توسعه زیر ساختی برای استان خدمتی را انجام دهند به این نمایشگاه دعوت شده است .

وی افزود: در بخش دولتی هم اداراتی که شرکت میکنند ادارات ثبت احوال، ثبت اسناد، پلیس فتا، دفاتر پیشخوان دولت، فاوا، استانداری و ادارات بخش ICT استان هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

سپس در ادامه نشست خبری طیبه اسماعیلی مشاور فناوری اطلاعات استاندار خوزستان اظهار داشت: در برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال به دنبال برگزاری یک نمایشگاه با مقیاس کیفی بالا و با حضور گسترده‌تر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات هستیم. به همین دلیل تلاش جدی داشتیم که نمایشگاه امسال از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سالهای قبل از ارزش بالاتری برخوردار باشد.

وی در ادامه گفت: به همین منظور علاوه بر حضور شرکت‌های بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات، بخش حمایت از شرکت‌های نوپا در حوزه فناوری اطلاعات که به استارتاپی معروفند را هم مدنظر قرار دادیم و برای اولین بار بخشی از نمایشگاه را به این شرکت‌ها اختصاص داده‌ایم.

اسماعیلی بیان کرد: علاوه بر بخش شرکت‌های نوپا یک بخش را هم به حضور فناوری رباتیک اختصاص داده‌ایم که با توجه به تلاش و حضور گسترده شرکت هایی در استان که در سطح آموزش و پرورش و دانشگاه ها به ویژه به ارائه تکنولوژی رباتیک مشغولند و دارای کلاسهای آموزشی نیز میباشند و همچنین در مسابقات رباتیک در سطح کشور بعضا جایگاه خوبی را هم به دست آوردند تصمیم گرفتیم بخشی از این نمایشگاه را به حوزه رباتیک اختصاص بدهیم.

مشاور فناوری اطلاعات استاندار خوزستان در پایان اذعان کرد: امیدواریم که شهروندان با بازدید از این بخش‌ها، کارآفرینی و اشتغال را با استفاده از فن‌آوری اطلاعات مورد توجه قرار دهند و بتوانند ایده‌های جدیدی را بدست آورند و به اشتغال‌زایی جدید بپردازند .

در پایان این نشست مسعود آرامی، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان گفت: برگزاری استارتاپ مهم‌ترین کاری است که برای توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات باید انجام شود که متاسفانه در سال‌های گذشته در خوزستان به هیچ عنوان به آن توجه نشد و تا چهار سال قبل هیچ استارتاپی در استان وجود نداشت. اما خوشبختانه توانستیم طی سه سال گذشته بهترین رویدادهای استارتاپی را در استان برگزار کنیم.

وی افزود: اکنون بحث فناوری و اشتغالزایی در حوزه ICT در خوزستان مورد توجه قرار گرفته و حتی در نمایشگاه الکامپ امسال نیز فضایی برای معرفی استارتاپ ها در نظر گرفته شده است.

آرامی تصریح کرد: نمایشگاه الکامپ خوزستان فرصت بسیار ویژه‌ای را برای معرفی شرکت‌ها و نوع خدماتشان به سازمان‌ها و ادارات مختلف فراهم میکند و با برگزاری این نمایشگاه جنبش بسیار خوبی در حوزه ICT خوزستان رخ خواهد داد.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان در پایان عنوان کرد: نمایشگاهی که برای امسال درنظر گرفتیم در واقع نمایشگاه سال ۹۵ است که بنا به دلایلی برگزار نشد. اما چون جزء برنامه‌های ما بود که حتما الکامپ برگزار شود ما نمایشگاه ۹۵ را در ابتدای سال جاری برگزار میکنیم و از طرف دیگر الکامپ سال ۹۶ را هم در بهمن امسال برگزار میکنیم یعنی در واقع امسال دو الکامپ در خوزستان برگزار میشود و مطمئن باشید با این اتفاقاتی که الان دارد می‌افتد، قطعا جایگاه خوزستان در حوزه ICT جزء سه استان اول کشور خواهد بود.