طرح مبارزه با بیماری خامج در نخلستان های آبادان

خورنا –

به منظور جلوگیری از خسارت کمی و کیفی به محصول خرمای شهرستان، مبارزه بر علیه بیماری پوسیدگی گل آذین خرما در نخلستان های آبادان آغاز شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان ضمن اعلام خبر فوق گفت : بیماری پوسیدگی گل آذین خرما هر ساله در نخلستانهای استانهای خرماخیز موجب بروز خسارت و کاهش تولید میشود این بیماری در زمان ظهور اسپات های خرما روی درخت بروز می کند. عامل بیماری زا قارچ است که سبب بروز لکه های قهوه ای روی قسمت های انتهایی گل آذین نشکفته (اسپات) می گردد. اسپات های به شدت آلوده ممکن است اصلا شکفته نشوند و گل آذین در درون اسپات فاسد می گردد. لذا طرح مبارزه مکانیکی، شیمیایی و بیولوژیکی علیه این بیماری از اهمیت خاصی برخوردار است و هر ساله در نخلستانهای آبادان تحت نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و کارشناسان شبکه مراقبت نخیلات انجام می شود.
ناجی شهیب زاده گفت: این بیماری درمان قطعی ندارد و باید برای پیشگیری از آن اقدام جدی صورت گیرد. لذا فصل زراعی امسال بیش از ۱۵ کلاس پیش آگاهی درباره مبارزه با این بیماری در روستاهای شهرستان با هدف آگاه کردن کشاورزان برگزار گردید و روشهای مبارزه و حفاظت در برابر این بیماری شرح و آموزش داده شد .
مدیر جهاد کشاورزی آبادان یاد آور شد: امسال ۱۰۸ هکتار از نخلستانهای آبادان تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *