رامهرمز نیازمند ایجاد یک مرکز انتقال خون

فرشیدفرجی -خورنارامهرمز با محوریت بین چندین شهر استان خوزستان سال‌های سال است که از داشتن یک واحد خون‌گیری محروم است.

به گزارش خورنا و به نقل از رامپرس از رامهرمز، این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالای ۱۵۰ هزار نفر و روستاهای متعدد و همچنین مرکزیت در بین شهرهای هم‌جوار متأسفانه فاقد سازمان انتقال خون و یا حتی یک واحد خون‌گیری از مردم است.

یکی از شهروندان رامهرمز در این رابطه گفت: در دین ما در زمینه اهدای خون بسیار تأکید شده است و بسیار هم ثواب دارد اما متأسفانه در رامهرمز مرکزی برای این امر خیر وجود ندارد.

علی حجتی افزود: سال‌های سال است که بر اثر عدم پیگیری و یا عدم خواست مسؤولان شهری و استانی مردم رامهرمز از این کار خیر محروم مانده‌اند.

شهروند دیگری نیز گفت: من و خانواده‌ام علاقه زیادی به اهدای خون‌ داریم و علاوه بر اینکه ثواب دارد برای سلامتی انسان نیز بسیار مؤثر است.

غلامرضا ستایش ادامه داد: متأسفانه این شهرستان از داشتن مرکز خون‌گیری محروم مانده است و هیچ‌گونه اقدامی را از سوی مسؤولان در عمل برای احیای چنین مرکزی مشاهده نکرده‌ایم.

وی افزود: از مسؤولان استدعا دارم که اقدامی جدی در این رابطه کنند زیرا که مردم بسیار مشتاق‌اند که خون اهدا کنند ولی مسؤولان سازمان انتقال خون استان مردم این شهر را از شرکت در این امر خیر محروم کرده‌اند.

یکی از بانوان مشتاق اهدای خون در رامهرمز بیان کرد: با نبودن مرکز انتقال خون در این شهر اغلب مردم گرایش به حجامت آورده‌اند که معلوم نیست عملی قابل‌ قبول است یا نه اما از روی اجبار گرایش به این‌ سو پیدا شده است.

جواهر نوبری افزود: برخی از مردم که به اهواز می‌روند اگر فرصت کنند با مراجعه به مراکز خون‌گیری، خون اهدا می‌کنند ولی حیف است که این‌ همه مردم مشتاق برای اهدای خون در این شهرستان را مسؤولان نادیده می‌گیرند و بهایی به خواست آنها نمی‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز در این رابطه اظهار کرد: متأسفانه سازمان انتقال خون در راه‌اندازی، تأمین پزشک و هزینه‌های خرید تجهیزات به ما کمکی نکرده است اما ما آماده همکاری هستیم.

محمود ابراهیمی افزود: در حال حاضر در بیمارستان امام فضایی را برای واحد خون‌گیری آماده کرده‌ایم و یک سری وسایل هم خریداری‌ شده و تقریباً موافقت‌های اولیه آن انجام شده است.

وی در پایان گفت: نیازمند خرید برخی وسایل دیگر هستیم که به دلیل مشکلات مالی معطل‌ مانده‌ایم ولی از سازمان هم انتظار داریم که همکاری لازم را با ما بکنند.

به گزارش خورنا، ایجاد یک مرکز و یا واحد انتقال خون زیر نظر مستقیم سازمان انتقال خون و ایجاد پالایشگاه و فرآوری خون در رامهرمز به دلیل مرکزیت بین چندین شهر از ضروریات است و می‌تواند نقشی تأثیرگذار در تأمین خون بیمارستان‌های شمال شرق خوزستان به عهده داشته باشد.

متأسفانه علاوه بر این‌که این کار در دستور کار سازمان انتقال خون استان تاکنون نبوده است این شهرستان را از داشتن یک واحد خون‌گیری معمولی هم محروم کرده‌اند و تاکنون طی سال‌های گذشته هیچ‌گونه اقدامی در این راستا صورت نداده‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *